Nie zgadujemy. Badamy.

Badania UX - poznaj zachowania, potrzeby i motywacje użytkowników

Dzięki pogłębionym badaniom UX i analizie zachowań użytkowników zrozumiesz jak użytkownicy korzystają z Twojej strony internetowej, sklepu, aplikacji. Zrozumiesz ich potrzeby, problemy i motywacje. Na podstawie badań wskażemy Ci konkretne elementy, które wymagają optymalizacji.

Badania UX - poznaj zachowania, potrzeby i motywacje użytkowników

Zaufali nam m.in.:

  • Logo firmy 1
  • Logo firmy 2
  • Logo firmy 3
  • Logo firmy 4
  • Logo firmy 5
  • Logo firmy 6
  • Logo firmy 7
  • Logo firmy 8
  • Logo firmy 9
  • Logo firmy 10
  • Logo firmy 11
  • Logo firmy 12
  • Logo firmy 13
  • Logo firmy 14
  • Logo firmy 15
  • Logo firmy 16

Kiedy Klienci zwracają się do nas z zapytaniem o badania UX/CRO?

Mają konkretne cele i potrzeby (np. badanie USP, przetestowanie procesu zakupowego z użytkownikami) i szukają ekspertów, którzy pomogą im to zrealizować.

Chcą lepiej rozumieć zachowania, problemy i motywacje swoich użytkowników.

Zauważają problemy na ścieżce konwersji i potrzebują pogłębić badania, aby dostać konkretne i skuteczne rekomendacje.

Chcą poprawić konkretne metryki (zwiększyć konwersję, zmniejszyć churn, zwiększyć satysfakcję userów) i szukają sposobów jak to zrealizować

Jak przeprowadzamy badania user experience

Nasze podejście do badań UX zaczyna się od dobrych badań. Bez badań i diagnozy – czyli określenia co jest problemem trudno jest ten problem przezwyciężyć. 

To tak jakby lekarz zaczął Cię leczyć bez zdiagnozowania choroby. Nie chciał(a)byś, żeby ktoś leczył Cię w ten sposób, prawda? Twój produkt cyfrowy też nie najlepiej znosi leczenie (wdrażanie zmian) bez zdiagnozowania problemów.

Dzięki tej metodologii jesteśmy w stanie uzyskać pełny obraz doświadczeń użytkownika.

Na podstawie badań dowiadujemy się:

Jakie są problemy, potrzeby i motywacje użytkowników
Jak użytkownicy zachowują się podczas korzystania ze strony/sklepu/produktu
W których miejscach strony/sklepu/produktu występuje najwięcej problemów
Co skłania użytkowników do wykonania pożądanych akcji, a co ich przed tym powstrzymuje
Jak usprawnić produkt, aby poprawić satysfakcję użytkowników
Co dodać do roadmapy, aby realizować cele biznesowe

Rodzaje badań UX, które przeprowadzamy

01 /
Testy z użytkownikami (User Testing)

Obserwujemy, jak realni użytkownicy korzystają z Twojej strony czy aplikacji w trakcie wykonywania zadań. Moderator prowadzi uczestnika przez przygotowany scenariusz, zbierając cenne spostrzeżenia na temat intuicyjności interfejsu, potencjalnych problemów z użytecznością oraz ogólnego wrażenia.

02 /
Wywiady z klientami

Przeprowadzamy pogłębione rozmowy z reprezentatywną grupą Twoich klientów, aby zrozumieć ich potrzeby, oczekiwania i bolączki. Te badania jakościowe dostarczają kontekstu i głębszego zrozumienia motywacji użytkowników.

03 /
Badania ankietowe

Przeprowadzamy ankiety wśród dużej grupy użytkowników, co daje nam twarde liczby i pozwala odkryć powtarzające się wzorce zachowań. Dzięki temu możemy potwierdzić nasze hipotezy oraz zobaczyć, które problemy dotykają większość Twoich klientów, a które są jednostkowymi przypadkami.

04 /
Wywiady z Biurem Obsługi Klienta

Biuro obsługi klienta to ogromna baza wiedzy dotyczące Twojego biznesu. W trakcie wywiadu analizujemy najczęstsze problemy zgłaszane przez użytkowników, by zidentyfikować powtarzające się wzorce i priorytetyzować obszary wymagające usprawnień w procesie projektowania.

05 /
Analizy Q&A

Systematycznie badamy pytania zadawane przez użytkowników, co pomaga w optymalizacji architektury informacji na stronie i lepszym dostosowaniu zawartości do potrzeb Twojej grupy docelowej.

06 /
Analizy map cieplnych

Wykorzystujemy zaawansowane narzędzia do śledzenia ruchu gałek ocznych i kliknięć, co pozwala zidentyfikować, które elementy interfejsu przyciągają największą uwagę, a które są pomijane.

07 /
Analizy formularzy

Badamy skuteczność formularzy, identyfikując miejsca, w których użytkownicy napotykają trudności lub rezygnują z procesu.

08 /
Analizy ścieżek konwersji

Szczegółowo analizujemy drogę użytkownika od pierwszej wizyty do konwersji, identyfikując punkty tarcia i możliwości optymalizacji.

09 /
Analizy ruchu

Wykorzystujemy dane z Google Analytics i innych narzędzi badawczych, aby zrozumieć wzorce zachowań na stronie i wyciągnąć wnioski oparte na danych.

10 /
Analizy nagrań użytkowników

Oglądamy rzeczywiste sesje użytkowników, co daje nam wgląd w ich doświadczenia i trudności napotkane podczas korzystania z Waszej strony lub aplikacji.

11 /
Testy 5 sekund

Mierzymy pierwsze wrażenia i intuicyjność interfejsu poprzez krótkie ekspozycje i zbieranie natychmiastowych reakcji uczestników badania.

12 /
Tree testing

Badamy logikę i przejrzystość struktury informacji, prosząc uczestników o odnalezienie określonych treści bez wizualnych wskazówek.

13 /
Testy jedno-zadaniowe

Skupiamy się na konkretnych funkcjach lub elementach, aby dokładnie przeanalizować użyteczność kluczowych procesów.

14 /
Testy preferencji

Badamy subiektywne opinie użytkowników na temat różnych wersji designu, co pomaga w podejmowaniu decyzji projektowych zgodnych z oczekiwaniami grupy docelowej.

Korzyści z przeprowadzenia badań UX

  • Wyższy współczynnik konwersji – Usunięcie barier w procesie zakupowym przekłada się na bezpośredni wzrost sprzedaży.
  • Redukcja kosztów rozwoju – Wykrywanie problemów przed implementacją zmian oszczędza czas i zasoby.
  • Zwiększona satysfakcja użytkowników – Intuicyjny produkt buduje lojalność i pozytywne doświadczenia.
  • Decyzje oparte na danych – Zamiast zgadywać, co spodoba się użytkownikom, bazujesz na konkretnych dowodach.
  • Przewaga konkurencyjna – Lepsze zrozumienie potrzeb użytkowników pozwala wyprzedzić konkurencję.

Case studies

Zobacz jak wygenerowaliśmy dla naszych Klientów dodatkowe miliony złotych przychodu.

01 /
Jedna z topowych marek kosmetycznych w Polsce zatrudniła nas, aby lepiej rozumieć, które zmiany realnie podnoszą ich konwersję. W ramach usługi full-service CRO przeprowadziliśmy kilkadziesiąt testów A/B. Wprowadzone w sklepie zmiany przyniosły około 2 mln zł dodatkowego przychodu w skali roku.
Przeczytaj case study
02 /
Jeszcze niedawno wszyscy „eksperci” z branży e-commerce trąbili jednym głosem: one-step checkout zwiększy twoją konwersję, bo jest krótszy, ma mniej kroków, itp, itd. Wdrożenie jednokrokowego checkoutu znajdowało się na każdej tak zwanej „checkliście z tipami, jak szybko zwiększyć konwersję w sklepie”. To miało być remedium na porzucone koszyki. Jednak jak to często bywa w świecie trendów i najlepszych praktyk, coś, co jest „must-have” i „rozwiązaniem uniwersalnym”, wcale nie musi działać wszędzie.
Przeczytaj case study
03 /
Optymalizacja sklepu Wideorejestratory24.pl polega na ciągłym analizowaniu strony, znajdowaniu szans na wzrost sprzedaży, stawianiu hipotez, walidowaniu ich i wdrażaniu zmian, na które mamy dowody, że są dobre. Wszystko to przyczyniło się do systematycznego wzrostu miesięcznych przychodów Wideorejestratory24.pl rok do roku bez zwiększania wydatków na marketing.
Przeczytaj case study

Jak przebiega proces badawczy w Digispot?

01 /
Zrozumienie celów

Wspólnie definiujemy, jakie informacje chcesz uzyskać i jakie problemy rozwiązać.

02 /
Rekrutacja uczestników

Znajdujemy reprezentatywnych respondentów z Twojej grupy docelowej.

03 /
Przeprowadzenie badania

Realizujemy badania zgodnie z ustalonym scenariuszem i metodologią.

04 /
Analiza danych

Analizujemy zebrane dane, identyfikując kluczowe wzorce i wnioski.

05 /
Raport z rekomendacjami

Przygotowujemy szczegółowy raport z konkretnymi rekomendacjami projektowymi.

06 /
Wdrożenie

Wdrażamy lub współpracujemy z Twoim zespołem przy implementacji zmian – wedle Twoich preferencji potrzeb.

Zobacz co mówią
o nas Klienci

Chcesz lepiej zrozumieć zachowania, potrzeby i problemy użytkowników swojej witryny?

Wypełnij i wyślij formularz, a Michał, współwłaściciel Digispot, skontaktuje się z Tobą w ciągu 24 godzin.

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.