Badania UX - poznaj zachowania, potrzeby i motywacje użytkowników
Dzięki pogłębionym badaniom UX i analizie zachowań użytkowników zrozumiesz jak użytkownicy korzystają z Twojej strony internetowej, sklepu, aplikacji. Zrozumiesz ich potrzeby, problemy i motywacje. Na podstawie badań wskażemy Ci konkretne elementy, które wymagają optymalizacji.
Zaufali nam m.in.:
Kiedy Klienci zwracają się do nas z zapytaniem o badania UX/CRO?
Mają konkretne cele i potrzeby (np. badanie USP, przetestowanie procesu zakupowego z użytkownikami) i szukają ekspertów, którzy pomogą im to zrealizować.
Chcą lepiej rozumieć zachowania, problemy i motywacje swoich użytkowników.
Zauważają problemy na ścieżce konwersji i potrzebują pogłębić badania, aby dostać konkretne i skuteczne rekomendacje.
Chcą poprawić konkretne metryki (zwiększyć konwersję, zmniejszyć churn, zwiększyć satysfakcję userów) i szukają sposobów jak to zrealizować
Jak przeprowadzamy badania user experience
Nasze podejście do badań UX zaczyna się od dobrych badań. Bez badań i diagnozy – czyli określenia co jest problemem trudno jest ten problem przezwyciężyć.
To tak jakby lekarz zaczął Cię leczyć bez zdiagnozowania choroby. Nie chciał(a)byś, żeby ktoś leczył Cię w ten sposób, prawda? Twój produkt cyfrowy też nie najlepiej znosi leczenie (wdrażanie zmian) bez zdiagnozowania problemów.
Dzięki tej metodologii jesteśmy w stanie uzyskać pełny obraz doświadczeń użytkownika.
Na podstawie badań dowiadujemy się:
Obserwujemy, jak realni użytkownicy korzystają z Twojej strony czy aplikacji w trakcie wykonywania zadań. Moderator prowadzi uczestnika przez przygotowany scenariusz, zbierając cenne spostrzeżenia na temat intuicyjności interfejsu, potencjalnych problemów z użytecznością oraz ogólnego wrażenia.
Przeprowadzamy pogłębione rozmowy z reprezentatywną grupą Twoich klientów, aby zrozumieć ich potrzeby, oczekiwania i bolączki. Te badania jakościowe dostarczają kontekstu i głębszego zrozumienia motywacji użytkowników.
Przeprowadzamy ankiety wśród dużej grupy użytkowników, co daje nam twarde liczby i pozwala odkryć powtarzające się wzorce zachowań. Dzięki temu możemy potwierdzić nasze hipotezy oraz zobaczyć, które problemy dotykają większość Twoich klientów, a które są jednostkowymi przypadkami.
Biuro obsługi klienta to ogromna baza wiedzy dotyczące Twojego biznesu. W trakcie wywiadu analizujemy najczęstsze problemy zgłaszane przez użytkowników, by zidentyfikować powtarzające się wzorce i priorytetyzować obszary wymagające usprawnień w procesie projektowania.
Systematycznie badamy pytania zadawane przez użytkowników, co pomaga w optymalizacji architektury informacji na stronie i lepszym dostosowaniu zawartości do potrzeb Twojej grupy docelowej.
Wykorzystujemy zaawansowane narzędzia do śledzenia ruchu gałek ocznych i kliknięć, co pozwala zidentyfikować, które elementy interfejsu przyciągają największą uwagę, a które są pomijane.
Badamy skuteczność formularzy, identyfikując miejsca, w których użytkownicy napotykają trudności lub rezygnują z procesu.
Szczegółowo analizujemy drogę użytkownika od pierwszej wizyty do konwersji, identyfikując punkty tarcia i możliwości optymalizacji.
Wykorzystujemy dane z Google Analytics i innych narzędzi badawczych, aby zrozumieć wzorce zachowań na stronie i wyciągnąć wnioski oparte na danych.
Oglądamy rzeczywiste sesje użytkowników, co daje nam wgląd w ich doświadczenia i trudności napotkane podczas korzystania z Waszej strony lub aplikacji.
Mierzymy pierwsze wrażenia i intuicyjność interfejsu poprzez krótkie ekspozycje i zbieranie natychmiastowych reakcji uczestników badania.
Badamy logikę i przejrzystość struktury informacji, prosząc uczestników o odnalezienie określonych treści bez wizualnych wskazówek.
Skupiamy się na konkretnych funkcjach lub elementach, aby dokładnie przeanalizować użyteczność kluczowych procesów.
Badamy subiektywne opinie użytkowników na temat różnych wersji designu, co pomaga w podejmowaniu decyzji projektowych zgodnych z oczekiwaniami grupy docelowej.
Korzyści z przeprowadzenia badań UX
- Wyższy współczynnik konwersji – Usunięcie barier w procesie zakupowym przekłada się na bezpośredni wzrost sprzedaży.
- Redukcja kosztów rozwoju – Wykrywanie problemów przed implementacją zmian oszczędza czas i zasoby.
- Zwiększona satysfakcja użytkowników – Intuicyjny produkt buduje lojalność i pozytywne doświadczenia.
- Decyzje oparte na danych – Zamiast zgadywać, co spodoba się użytkownikom, bazujesz na konkretnych dowodach.
- Przewaga konkurencyjna – Lepsze zrozumienie potrzeb użytkowników pozwala wyprzedzić konkurencję.
Case studies
Zobacz jak wygenerowaliśmy dla naszych Klientów dodatkowe miliony złotych przychodu.
Wspólnie definiujemy, jakie informacje chcesz uzyskać i jakie problemy rozwiązać.
Znajdujemy reprezentatywnych respondentów z Twojej grupy docelowej.
Realizujemy badania zgodnie z ustalonym scenariuszem i metodologią.
Analizujemy zebrane dane, identyfikując kluczowe wzorce i wnioski.
Przygotowujemy szczegółowy raport z konkretnymi rekomendacjami projektowymi.
Wdrażamy lub współpracujemy z Twoim zespołem przy implementacji zmian – wedle Twoich preferencji potrzeb.
Zobacz co mówią o nas Klienci
Chcesz lepiej zrozumieć zachowania, potrzeby i problemy użytkowników swojej witryny?
Wypełnij i wyślij formularz, a Michał, współwłaściciel Digispot, skontaktuje się z Tobą w ciągu 24 godzin.