Optymalizacja konwersji i testowanie A/B (CRO)

Zoptymalizujemy Twoją stronę internetową i zwiększymy sprzedaż bez zwiększania ruchu

CRO to nasza flagowa usługa, w której:

  • analizujemy GDZIE i DLACZEGO tracisz pieniądze i identyfikujemy szanse na wzrost sprzedaży
  • przeprowadzamy testy A/B, dzięki którym widzisz czarno na białym wpływ konkretnych zmian na konwersję
  • wdrażamy zwycięskie zmiany na podstawie dowodów, a nie intuicji
  • nieustannie ulepszamy Twoją stronę, co przekłada się na dodatkowe zyski dla Twojego biznesu

Zwiększyliśmy sprzedaż m.in. w tych biznesach:

Kiedy Klienci zwracają się do nas z zapytaniem o optymalizację konwersji i
testowanie A/B?

Wprowadzają na stronę internetową dużo ruchu, mają wysokie budżety marketingowe, ale odnotowują niską konwersję.

Mają dobrze zoptymalizowaną stronę, design i UX na wysokim poziomie, ale chcą wycisnąć jeszcze więcej konwersji i zwiększyć średnią wartość zamówień.

Wiedzą, że trzeba “coś” poprawić na stronie, zauważają problemy z UX i szukają ekspertów, którzy zajmą się tym.

Dostali kiedyś audyt UX, ale nie wniósł do ich biznesu zbyt dużej wartości lub nie są przekonani czy rekomendowane zmiany rzeczywiście zadziałają.

Chcą poprawiać swój sklep na podstawie danych i mieć dowody na to, że zmiany, które wprowadzają realnie wpływają na wzrost sprzedaży.

8 na 10 zmian wprowadzanych na stronach internetowych, w celu zwiększenia konwersji, nie przynosi oczekiwanego rezultatu.

“W 80% przypadków mylisz się w kwestii tego, czego chcą Twoi Klienci.”
Avinash Kaushik
Ekspert analityki internetowej

Większość pomysłów, które mają na celu podnieść wyniki biznesowe nie działa. Słowa Kaushika potwierdzają również inne źródła (np. Optimizely i HBR) – około 80% zmian na stronach internetowych, których celem jest podniesienie wyników, nie przynosi oczekiwanych rezultatów.

Wniosek: jeśli wprowadzasz zmiany na swojej stronie internetowej bez solidnych badań, analizy i walidacji wpływu tych zmian na konwersję i inne kluczowe mierniki, dużo ryzykujesz.

Ale możesz optymalizować swoją stronę internetową w lepszy sposób.

Nie musisz już zgadywać i zastanawiać się co rzeczywiście działa, a co nie. Możesz wprowadzać zmiany na swojej stronie internetowej w lepszy sposób i zwiększać pewność, że pomysły, które wdrażasz mają pozytywny wpływ na Twoją sprzedaż.

W Digispot mamy na to proces.

Dobra optymalizacja stron internetowych
to odpowiedni proces

Proces, który wnosimy do biznesów naszych Klientów, wygenerował dla nich dodatkowe miliony złotych przychodu.

Jak optymalizujemy strony internetowe?

01 /
Analizujemy gdzie i dlaczego tracisz pieniądze. Poznajemy Twój biznes oraz stronę internetową i analizujemy zachowania użytkowników.
02 /
Identyfikujemy problemy i szanse na wzrost sprzedaży, katalogujemy je i nadajemy im priorytety (dla przykładu: jeśli zidentyfikujemy, że najwięcej kasy ucieka Ci w koszyku – to na nim skupiamy swoje działania – tak, aby wnieść Ci jak najwięcej wartości w jak najkrótszym czasie).
03 /
Projektujemy rozwiązania (np. redesign koszyka).
04 /
Testujemy te rozwiązania i weryfikujemy, czy realnie zwiększają Twoją sprzedaż (w zależności od Twojego ruchu, liczby transakcji i poszczególnej zmiany dobieramy metodę walidacji – test A/B, User Testing lub inne).
05 /
Wdrażamy zmiany (na podstawie dowodów, nie intuicji).
06 /
Powtarzamy – szukamy kolejnych wąskich gardeł i szans na zwiększenie sprzedaży, testujemy rozwiązania i stale ulepszamy Twoją stronę.

Pomożemy Ci skutecznie zamieniać odwiedzających w kupujących,
niezależnie z jakiej platformy korzystasz

Identyfikujemy problemy, przez które ucieka Ci konwersja
i znajdujemy szanse na wzrost

Sukces każdej optymalizacji zaczyna się od dobrych badań. Bez badań i diagnozy, czyli bez określenia co jest problemem, trudno jest ten problem przezwyciężyć.



To tak jakby lekarz zaczął Cię leczyć bez zdiagnozowania choroby. Nie chciał(a)byś, żeby ktoś leczył Cię w ten sposób, prawda? Twoja strona internetowa też nie najlepiej znosi leczenie (wdrażanie zmian) bez zdiagnozowania problemów. A więc zanim przejdziemy do zmieniania (leczenia) Twojej strony internetowej, przeprowadzamy badania – ilościowe i jakościowe. Poznajemy Twój biznes i stronę internetową, analizujemy zachowania użytkowników, stawiamy hipotezy.

Dzięki nam dowiesz się:

W których miejscach strony występuje najwiecej problemów
Gdzie występują największe szanse na wzrost
Co skłania użytkowników do konwersji, a co powstrzymuje ich przed konwersją
Jakich informacji brakuje użytkownikom podczas wizyty na stronie
Jakie odwiedzający mają obawy i wątpliwości przed dokonaniem konwersji
Co trzeba dodać do strony, aby zwiększyć jasność, klarowność i wiarygodność, zmniejszyć tarcie i dystrakcję, poprawić komunikację wartości

Weryfikujemy, które pomysły na zmiany na Twojej stronie internetowej są dobre, dzięki testowaniu A/B

“Świetną rzeczą jest popieranie hipotez testami A/B – operujemy na twardych danych, a nie na „wydaje nam się, że tak będzie ok”. Zespół Digispot zamiast rewolucji, przygotował plan solidnej ewolucji, nie wywracając dotychczasowej pracy do góry nogami, tylko usprawniając kluczowe punkty styku na linii klient-strona.”
Bartek
E-commerce manager w Kombinacie Konopnym

Każda rekomendacja, która nie jest poparta żadnymi dowodami, jest jedynie domysłem. I chociaż niektórzy twierdzą, że „wiedzą wszystko” i są przekonani co zadziała na Twojej stronie, a co nie, to najbardziej wiarygodnym sposobem, aby dowiedzieć się, co realnie zwiększa konwersję, jest przeprowadzenie badań eksperymentalnych.

W Digispot pomagamy Ci podejmować lepsze decyzje i zmniejszać ryzyko wdrażania nieopłacalnych zmian. Korzystamy z naukowego podejścia do optymalizowania stron internetowych i przeprowadzamy testy A/B (eksperymenty). Podejmujemy decyzje na podstawie danych, a nie intuicji i opinii. Walidujemy wszystkie pomysły i rozwiązania, które zaprojektowaliśmy w trakcje badań. To pozwala nam dokonywać zmian, które realnie przekładają się na wzrost sprzedaży.

Wprowadzamy zmiany, które realnie poprawiają Twoje wyniki (i mamy na to silne dowody).

 

Nieliczne z licznych testów, które wykonaliśmy

Nasza usługa optymalizacji konwersji generuje dodatkowe przychody dla każdego z naszych Klientów

01 /
2 000 000 zł dodatkowego przychodu rocznie
dla Ph. Doctor
Jedna z topowych marek kosmetycznych w Polsce zatrudniła nas, aby lepiej rozumieć, które zmiany realnie podnoszą ich konwersję. W ramach usługi full-service CRO przeprowadziliśmy kilkadziesiąt testów A/B. Wprowadzone w sklepie zmiany przyniosły około 2 mln zł dodatkowego przychodu w skali roku.
Przeczytaj case study
02 /
3-krotny wzrost sprzedaży Antykwariatu Grochowskiego po redesignie sklepu
Jeden z największych i najbardziej uznanych antykwariatów w Polsce zgłosił się do nas z problemem niskiej konwersji w sklepie internetowym. Redesign sklepu znacząco zwiększył konwersję, dzięki czemu kampanie marketingowe stały się rentowne. Całość działań wpłynęła na wzrost sprzedaży o ponad 300%.
Przeczytaj case study
03 /
Wzrost miesięcznych przychodów Wideorejestratory24.pl o około 20% rok do roku bez zwiększania wydatków na marketing
Optymalizacja sklepu Wideorejestratory24.pl polega na ciągłym analizowaniu strony, znajdowaniu szans na wzrost sprzedaży, stawianiu hipotez, walidowaniu ich i wdrażaniu zmian, na które mamy dowody, że są dobre. Wszystko to przyczyniło się do systematycznego wzrostu miesięcznych przychodów Wideorejestratory24.pl rok do roku bez zwiększania wydatków na marketing.
Przeczytaj case study

Każda strona internetowa jest inna

Każdy strona ma inną specyfikę biznesową, grupy docelowe, problemy i potrzebuje innych rozwiązań tych problemów. To, że zmiana X zadziałała na jednej stronie internetowej, nie oznacza, że będzie działać również na Twojej. To, że przeczytasz case study o zmianie Y, która podniosła sprzedaż w jakimś e-commerce, nie oznacza, że podobne rozwiązanie podniesie ją również u Ciebie. Nawet jeśli działacie w tej samej branży.

Przykład: w 3 różnych sklepach internetowych testowaliśmy identyczną zmianę na karcie produktu – dodanie przyklejonego do dołu ekranu przycisku dodaj do koszyka. W jednym z nich spowodowało to wzrost konwersji, w drugim spadek, a w trzecim ta zmiana nie miała żadnego wpływu na sprzedaż.

Rozwiązania, które sprawdziły się na jednej stronie internetowej, wcale nie muszą działać na Twojej. Jedyną skuteczną metodą, aby zweryfikować czy pomysł dobry jest przeprowadzenie badań i testów.

Zobacz co mówią
o nas Klienci

Jak wygląda współpraca z nami?

01 /
Pracujemy w modelu Time & Materials

W koszt usługi wchodzi:

  • Liczba roboczo-godzin naszych specjalistów poświęcona na optymalizację Twojej strony. Na początku współpracy ustalamy ile godzin chcesz poświęcić miesięcznie (lub jednorazowo) na optymalizację Twojego sklepu. Liczba godzin jest oczywiście elastyczna i możemy ją sobie dostosowywać w razie potrzeb. Co tydzień dostajesz od nas raport z liczbą przepracowanych godzin.
  • Koszt narzędzi do testów i badań.
02 /
Masz stały dostęp do informacji, o tym: co, jak i dlaczego robimy oraz jakie Ci to przynosi korzyści

Stategię, plan działań i szczegółową dokumentację efektów naszej pracy oraz status i opis wszystkich zadań, badań, testów i wdrożeń widzisz live, w Notion. Skuteczne planowanie, zarządzanie obserwacjami i pomysłami, priorytetyzacja oraz organizacja pracy to nasze oczko w głowie. Dlatego stworzyliśmy autorski szablon w Notion dopasowany do potrzeb projektów CRO.

03 /
Co tydzień otrzymujesz od nas podsumowanie mailowe z najważniejszymi informacjami

Z maila dowiadujesz się co dokładnie wykonaliśmy i jakie efekty wniosło to do Twojego biznesu.

04 /
Co tydzień widzimy się na spotkaniu online

Podczas spotkania rozmawiamy o wykonanych działaniach, omawiamy plan na kolejne tygodnie i odpowiadamy na pytania.

05 /
Umowę podpisujemy na czas nieokreślony z 30 dniowym okresem wypowiedzenia bez konieczności podawania przyczyny

Utrzymujemy klientów jakością i efektami naszej pracy, a nie długimi umowami.
Jeśli z jakiegokolwiek powodu wyrazisz chęć zakończenia współpracy – rozstania są bezproblemowe.

06 /
Dowozimy największą wartość w jak najkrótszym czasie

Skupiamy się na działaniach, które przyniosą Ci najwięcej kasy. Załóżmy, że podczas analizy zauważyliśmy, że najwięcej kasy ucieka Ci na poziomie koszyka. To jest dla nas priorytet. Nie robimy rozbudowanego 100-stronnicowego audytu z analizą wszystkich podstron, którego i tak nie chce Ci się czytać. Zamiast tego skupiamy się na tym, żeby naprawić konwersję w Twoim koszyku. Potem ustalamy kolejny priorytet. Tak, aby dowozić dla Ciebie jak najwięcej wartości w jak najkrótszym czasie.

Zacznij współpracę z nami i wdrażaj zmiany, które przynoszą realny wzrost sprzedaży

Wypełnij i wyślij formularz, a Michał, współwłaściciel Digispot, skontaktuje się z Tobą w ciągu 24 godzin.

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.