Mamabrum – dodatkowe 38 000 zł miesięcznie, dzięki redesignowi karty produktu

Klient
Mamabrum
Mamabrum to sklep internetowy, specjalizujący się w sprzedaży zabawek, wózków, akcesoriów oraz innych produktów dla dzieci. Sklep oferuje szeroki wybór starannie dobranych artykułów, aby sprostać potrzebom i oczekiwaniom rodziców. Ich oferta skierowana jest głównie do rodzin poszukujących bezpiecznych i funkcjonalnych rozwiązań dla swoich dzieci.
Klient odezwał się do nas po przeczytaniu naszego artykułu w jednym z magazynów branżowych.
Wyzwanie
Optymalizacja karty produktu i zwiększenie konwersji
Celem Klienta była optymalizacja sklepu na podstawie danych, rozpoczęcie programu testów A/B i zwiększenie konwersji.
Nasze działania
Badania i analizy, zidentyfikowanie problemów z konwersją
Na początku współpracy przeprowadziliśmy badania ilościowe i jakościowe (analiza GA, analiza ekspercka, analiza heatmap, wywiad z obsługą klienta) i zidentyfikowaliśmy: gdzie i dlaczego występują wąskie gardła, co skłania użytkowników do konwersji, a co powstrzymuje ich przed konwersją i gdzie występują największe szanse na wzrost sprzedaży.
Wnioski z badań:
- Z analizy GA dowiedzieliśmy się, że istnieje ogromny potencjał do optymalizacji karty produktu – zmniejszenia liczby porzuceń i zwiększenia liczby dodań do koszyka
- Design górnej części stron produktowych był nieprzejrzysty i nieatrakcyjny, co dotyczyło zarówno wersji desktopowej, jak i mobilnej. Ten obszar zawierał wszystkie najbardziej kluczowe informacje na temat produktu oraz przycisk dodaj do koszyka.
- Przycisk dodaj do koszyka był umieszczony bardzo nisko na stronie, a kluczowe informacje były niejasne
- Na stronach produktowych panował duży chaos informacyjny, co negatywnie wpływało na doświadczenia użytkowników.
Rozwiązanie
Aby rozwiązać te problemy, zdecydowaliśmy się zaprojektować i przetestować A/B nowy design górnej części karty produktu, koncentrując się na poprawie przejrzystości, funkcjonalności i estetyki. Nasze działania obejmowały przede wszystkim reorganizację informacji i poprawienie jej prezencji tak, by najważniejsze dla użytkowników dane były szybko zauważalne, a te mniej istotne nie odwracały uwagi. Kluczową zmianą było także przeniesienie i powiększenie przycisku CTA wyżej na stronie, aby był bardziej widoczny i łatwo dostępny dla użytkowników. Dodatkowo, usprawniliśmy sekcję z wyróżnikami, czyniąc ją bardziej klarowną i zawierającą bardziej zachęcające propozycje wartości.
Hipoteza
Przeprojektowanie stron produktowych poprawi przejrzystość designu i zmniejszy tarcie, co przełoży się na wzrost liczby zakupów.
Walidacja – test A/B
Aby zweryfikować hipotezę i sprawdzić czy nowy design rzeczywiście podnosi konwersję, przeprowadziliśmy test A/B. Przeprowadziliśmy kalkulację wielkości próby, zaprojekotwaliśmy makietę nowego designu karty produktu na podstawie danych z badań, a następnie nasz programista wdrożył i uruchomił test.
Po osiągnięciu minimalnej wielkości próby oraz wcześniej ustalonego czasu trwania testu przeszliśmy do analizy wyników.
Wersja A. Oryginał

Wersja B. Redesign

Rezultat
Około 38 000 zł dodatkowego przychodu miesięcznie
- Wzrost liczby transakcji o 6.03%
- Wzrost liczby dodań do koszyka o 13.62%
- Test istotny statystycznie
Zakupy:

Dodania do koszyka:

Redesign karty produktu przyczynił się do szacowanego wzrostu sprzedaży o około 38 000 zł miesięcznie.
Jak to obliczyliśmy? Średnią miesięczną liczbę transakcji w sklepie klienta pomnożyliśmy przez wzrost konwersji wersji testowej. Następnie całość pomnożyliśmy przez średnią wartość zamówień.
Szacunkowy wzrost warto również nieco „przystrzyc”, aby zredukować możliwe przeszacowanie, uwzględnić zmiany warunków rynkowych i zachowań użytkowników, uwzględnić zmienność i błędy statystyczne oraz długoterminową skuteczność.
Podsumowując – dzięki testowi A/B otrzymaliśmy silny dowód, że redesign karty produktu znacząco podnosi konwersję.
W następnym kroku wdrożyliśmy nowy wygląd karty produktu do sklepu klienta.