Co to jest współczynnik konwersji e-commerce?

WSPÓŁCZYNNIK KONWERSJI E-COMMERCE
Liczba kupujących
Liczba odwiedzających
100%
Optymalizacja konwersji (CRO) to działania, które mają na celu zamienienie większej liczby odwiedzających w kupujących. Mówiąc inaczej – dzięki CRO wyciskasz więcej sprzedaży z ruchu w Twoim sklepie internetowym.
Twój zwrot z inwestycji w optymalizację współczynnika konwersji (cro) może być naprawdę szybki!
Sprzedaż
=
-
CR
(współczynnik konwersji)
-
AOV
(średnia wartość zamówienia)
-
RUCH
(liczba odwiedzających)
-
Zakładając, że ruch i średnia wartość zamówienia w Twoim sklepie się nie zmieni: jeśli poprawisz wsp. konwersji o 50% (np. z 2% do 3%), Twoja sprzedaż wzrośnie o 50%.
-
Jeśli obecnie Twoja miesięczna sprzedaż wynosi 100 000 zł i poprawisz wsp. konwersji o 50%, zyskasz dodatkowe 50 000 zł przychodu miesięcznie.
ZAMÓW BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ I POPRAW KONWERSJĘ
Czasem jedna mała zmiana w sklepie może
znacząco poprawić sprzedaż. Przykład testu A/B:

wsp. konwersji: 2,45%

wsp. konwersji: 3,49% (+1,04 p.p.)
BRAK WYDATKÓW NA OPTYMALIZACJĘ KONWERSJI w twoim sklepie RÓWNIEŻ GENERUJE KOSZTY
-
Współczynnik konwersji
-
Sprzedaż roczna
-
Koszty optymalizacji
-
Sprzedaż – koszty optymalizacji
Bez optymalizacji
-
2%
-
1 200 000 zł
-
0 zł
-
1 200 000 zł
Po optymalizacji
-
3%
-
1 800 000 zł
-
50 000 zł
-
1 750 000zł
-
Każdy miesiąc bez podejmowania działań, które zamieniają więcej odwiedzających w kupujących, sprawia, że nie sprzedajesz tyle ile możesz. Brak inwestycji w optymalizację sklepu to nie oszczędność, to koszt alternatywny.
Co może obniżać sprzedaż w Twoim sklepie?

Niski poziom zaufania
Może być spowodowany niską wiarygodnością biznesową, błędami na stronie, brzydkim i niewzbudzającym zaufania interfejsem.

Brak komunikowania korzyści
Twoi potencjalni klienci nie domyślą się sami dlaczego warto zrobić u Ciebie zakupy lub pozostawić do siebie kontakt. Musisz im to pokazać. (Niższe ceny nie są jedynym czynnikiem decyzyjnym!)

Nieintuicyjny proces zakupowy
Proces zakupowy powinien być jasny i zrozumiały dla Twoich klientów. Nie może ich zmuszać do myślenia i powodować wysiłku.

Niespójności, brak dostosowania i trudności w odnalezieniu informacji
Potencjalny klient nie złoży zamówienia lub nie zostawi do siebie kontaktu, jeśli nie może znaleźć informacji, które są mu niezbędne do podjęcia decyzji zakupowej. Niezgodność treści reklamy z treścią na stronie i niedopasowanie do różnych rozdzielczości ekranu – to wszystko obniża sprzedaż.

Dystrakcje i frustracje
Irytację i porzucenie zakupów może powodować np. wolno działająca strona lub przesadnie duża liczba wyskakujących okienek.

Brak “pilności”
Liczne badania pokazują, że wzbudzenie pilności poprzez umieszczenie komunikatu o wyczerpującym się stanie magazynowym produktu lub kończącej się niebawem promocji potrafią podnieść konwersję o kilka, a nawet kilkanaście procent.
CRO zauważalnie poprawia sprzedaż.
Case studies naszych klientów:

- Wzrost współczynnika konwersji o 76% (z 1,32% do 2,33%) po wdrożeniu rekomendacji.

- Przebudowa sklepu wpłynęła na wzrost współczynnika konwersji o ponad 100% w porównaniu do poprzedniego roku.

- Wzrost współczynnika konwersji o ponad 50% w porównaniu do poprzedniego roku pomimo potrojenia wydatków na zimny ruch w sklepie.
co zyska twój sklep dzięki AUDYTOWI?

ZWIĘKSZYSZ SPRZEDAŻ BEZ WYDAWANIA WIĘCEJ NA REKLAMY

ZACZNIESZ ZAMIENIAĆ WIĘCEJ ODWIEDZAJĄCYCH W KUPUJĄCYCH

ZWIĘKSZYSZ ROAS KAMPANII MARKETIINGOWYCH BEZ ZAGLĄDANIA DO PANELU REKLAMOWEGO

TWÓJ SKLEP BĘDZIE BARDZIEJ WIARYGODNY I INTUICYJNY

TREŚCI W TWOIM SKLEPIE BĘDĄ BARDZIEJ ZROZUMIAŁE I ATRAKCYJNE DLA TWOICH KLIENTÓW
PODNIEŚMY SPRZEDAŻ W TWOIM E-COMMERCE
WSPÓLNYMI SIŁAMi!
Audyt CRO sklepu internetowego
Idealny dla sklepów mających poniżej 800 transkacji/msc.
-
Analiza Twoich klientów – zrozumienie ich potrzeb i czynników decyzyjnych
-
Analiza Google Analytics i znalezienie miejsc, w których ucieka konwersja
-
Ocena ekspercka ścieżki zakupowej mobile i desktop
-
Analiza copywritingu i komunikatów marketingowych
-
Analiza click-map, scroll-map i nagrań użytkowników
-
Znalezienie obniżaczy sprzedaży
-
Raport z konkretnymi i dopasowanymi do Twojego sklepu rekomendacjami, które zwiększą Twoją konwersję
Miesięczny abonament CRO
Idealny dla sklepów mających ponad 800 transkacji/msc.
Skorzystaj z umowy na czas nieokreślony z 30-dniowym okresem wypowiedzenia. Możesz ją zerwać w każdym momencie. Jeśli z jakiegokolwiek powodu chcesz zakończyć współpracę – rozstania są bezproblemowe.

Usługi programistów
Nie masz programistów w swoim sklepie? Skorzystaj z naszych. Oto technologie, z którymi pracujemy:

Co nas wyróżnia?
Projektujemy zmiany w Twoim sklepie, które przyniosą Ci największy wzrost sprzedaży w jak najkrótszym czasie.
Nasza usługa wybiega daleko poza ramy standardowego audytu UX, które proponuje typowa agencja.
- Dopasowujemy rozwiązania do Twojego biznesu, technologii i obecnego sklepu.
- Nie dostajesz od nas jedynie rekomendacji w formie tekstowej, ale również gotowe do wdrożenia makiety najważniejszych stron w Twoim sklepie.
- Wchodzimy również w strategiczne aspekty Twojego biznesu, które mają wpływ na konwersję sklepu.

Porozmawiajmy
Napisz do nas, umów spotkanie lub po prostu zadzwoń. Odpowiadamy błyskawicznie.
Skontaktuj sięDowiedz się więcej o optymalizacji sklepu internetowego
Optymalizacja współczynnika konwersji autor: Adrian Jaskulski
Conversion Copywriting w e-commerce – 14 zasad pisania tekstów, które sprzedają
Czasem zmiana lub dodanie kilku słów na stronie Twojego sklepu internetowego może przynieść Ci dodatkowe dziesiątki tysięcy przychodu. W Twoim sklepie internetowym może znajdować się […]
Optymalizacja współczynnika konwersji autor: Adrian Jaskulski
Copywriting w e-commerce – jak pisać, żeby klienci chcieli kupować w Twoim sklepie internetowym?
Z tego artykułu dowiesz się: jakie są 2 najczęstsze błędy w copywritingu w e-commerce, co to są mikro-teksty i dlaczego są tak istotne, jak zidentyfikować […]
Strategia e-commerce autor: Adrian Jaskulski
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym bez zwiększania ruchu?
Jeśli zajmujesz się e-commerce, nie jest dla Ciebie tajemnicą, że pozyskanie ruchu z Google Ads jest coraz droższe. Koszt kliknięcia w reklamę rośnie, a w […]
Optymalizacja współczynnika konwersji autor: Adrian Jaskulski
Optymalizacja współczynnika konwersji e-commerce – co to jest CRO?
Czym jest optymalizacja współczynnika konwersji e-commerce (CRO)? Optymalizacja konwersji w sklepach internetowych to działania, które mają na celu zamienienie większej liczby odwiedzających w kupujących. Mówiąc […]