Co to jest współczynnik konwersji e-commerce?

WSPÓŁCZYNNIK KONWERSJI E-COMMERCE
Liczba kupujących
Liczba odwiedzających
100%
Optymalizacja konwersji (CRO) to działania, które mają na celu zamienienie większej liczby odwiedzających w kupujących. Mówiąc inaczej – dzięki CRO wyciskasz więcej sprzedaży z ruchu w Twoim sklepie internetowym.
Twój zwrot z inwestycji w optymalizację współczynnika konwersji (cro) może być naprawdę szybki!
Sprzedaż
=
-
CR
(współczynnik konwersji)
-
AOV
(średnia wartość zamówienia)
-
RUCH
(liczba odwiedzających)
-
Zakładając, że ruch i średnia wartość zamówienia w Twoim sklepie się nie zmieni: jeśli poprawisz wsp. konwersji o 50% (np. z 2% do 3%), Twoja sprzedaż wzrośnie o 50%.
-
Jeśli obecnie Twoja miesięczna sprzedaż wynosi 100 000 zł i poprawisz wsp. konwersji o 50%, zyskasz dodatkowe 50 000 zł przychodu miesięcznie.
ZAMÓW BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ I POPRAW KONWERSJĘ
Czasem jedna mała zmiana w sklepie może
znacząco poprawić sprzedaż. Przykład testu A/B:

wsp. konwersji: 2,45%

wsp. konwersji: 3,49% (+1,04 p.p.)
BRAK WYDATKÓW NA OPTYMALIZACJĘ KONWERSJI w twoim sklepie RÓWNIEŻ GENERUJE KOSZTY
-
Współczynnik konwersji
-
Sprzedaż roczna
-
Koszty optymalizacji
-
Sprzedaż – koszty optymalizacji
Bez optymalizacji
-
2%
-
1 200 000 zł
-
0 zł
-
1 200 000 zł
Po optymalizacji
-
3%
-
1 800 000 zł
-
50 000 zł
-
1 750 000zł
-
Każdy miesiąc bez podejmowania działań, które zamieniają więcej odwiedzających w kupujących, sprawia, że nie sprzedajesz tyle ile możesz. Brak inwestycji w optymalizację sklepu to nie oszczędność, to koszt alternatywny.
Jak zwiększyć sprzedaż bez wydawania więcej na reklamy?

Design i treści w sklepie muszą być jasne i klarowne
Jeśli design, copywriting, architektura informacji i ścieżka zakupowa w Twoim sklepie nie są jasne i przejrzyste – na pewno tracisz mnóstwo pieniędzy. Proces zakupowy powinien być zrozumiały dla Twoich klientów. Nie może ich zmuszać do myślenia i powodować wysiłku.(Niższe ceny nie są jedynym czynnikiem decyzyjnym!)

Zmniejsz tarcie
Tarcie to wszystko co spowalnia i frustruje klienta przed przejściem do kolejnego kroku i dokonaniem zakupu. Potencjalne źródła tarcia to m.in.: wolno działająca strona, brak możliwości zapłacenia ulubioną metodą płatności, długi/uciążliwy/skomplikowany proces zakupowy w checkoucie.

Wyeliminuj dystraktory
Dystraktory to elementy, które odciągają uwagę odwiedzającego od najważniejszej akcji na stronie. Dystrakcję i porzucenie zakupów może powodować np. zbyt wiele buttonów CTA lub przesadnie duża liczba wyskakujących okienek.

Dostosuj sklep do oczekiwań i etapu zakupowego użytkownika
Pewnie nie raz spotkałeś się z czymś takim: klikasz w reklamę, przechodzisz na landing page i to, co widzisz na landingu, całkowicie różni się od tego, co widziałeś w reklamie. Jednym z częstych błędów jest właśnie to, że odwiedzający PRZED wejściem na którąś ze stron Twojego sklepu, widzą zupełnie co innego niż PO wejściu na nią.

Podnieś wiarygodność sklepu
Według TrustedSite brak wiarygodności biznesowej powoduje 50% porzuceń koszyków. Na wiarygodnosć wpływają takie elementy jak: opinie o sklepie i produktach, interfejs sklepu, błędy językowe i literówki i wiele więcej.

Wykorzystaj psychologię i motywatory
Liczne badania pokazują, że wykorzystanie motywatorów takich jak “Ostatnia sztuka!” czy “Promocja tylko do jutra!” potrafią podnieść konwersję o kilka, a nawet kilkanaście procent. Oczywiście – takie komunikaty trzeba zawsze przetestować!
CRO zauważalnie poprawia sprzedaż.
Case studies naszych klientów:

- Wzrost przychodów o ponad 2 000 000 zł w skali roku, bez zwiększania wydatków na reklamy.

- Przebudowa sklepu wpłynęła na wzrost sprzedaży o 300% w porównaniu do poprzedniego roku.

- Wzrost współczynnika konwersji o ponad 50% w porównaniu do poprzedniego roku pomimo potrojenia wydatków na zimny ruch w sklepie.
co zyska twój sklep dzięki OPTYMALIZACJI WSPÓŁCZYNNIKA KONWERSJI?

ZWIĘKSZYSZ SPRZEDAŻ BEZ WYDAWANIA WIĘCEJ NA REKLAMY

ZACZNIESZ ZAMIENIAĆ WIĘCEJ ODWIEDZAJĄCYCH W KUPUJĄCYCH

ZWIĘKSZYSZ ROAS KAMPANII MARKETIINGOWYCH BEZ ZAGLĄDANIA DO PANELU REKLAMOWEGO

TWÓJ SKLEP BĘDZIE BARDZIEJ WIARYGODNY I INTUICYJNY

TREŚCI W TWOIM SKLEPIE BĘDĄ BARDZIEJ ZROZUMIAŁE I ATRAKCYJNE DLA TWOICH KLIENTÓW
PODNIEŚMY SPRZEDAŻ W TWOIM E-COMMERCE
WSPÓLNYMI SIŁAMi!
Audyt CRO sklepu internetowego
Idealny dla sklepów mających poniżej 1000 transkacji/msc.
-
Analiza Twoich klientów – zrozumienie ich potrzeb i czynników decyzyjnych
-
Analiza Google Analytics i znalezienie miejsc, w których ucieka konwersja
-
Ocena ekspercka ścieżki zakupowej mobile i desktop
-
Analiza copywritingu i komunikatów marketingowych
-
Analiza click-map, scroll-map i nagrań użytkowników
-
Znalezienie obniżaczy sprzedaży
-
Raport z konkretnymi i dopasowanymi do Twojego sklepu rekomendacjami, które zwiększą Twoją konwersję
Miesięczny abonament CRO
Idealny dla sklepów mających ponad 1000 transkacji/msc.
Skorzystaj z umowy na czas nieokreślony z 30-dniowym okresem wypowiedzenia. Możesz ją zerwać w każdym momencie. Jeśli z jakiegokolwiek powodu chcesz zakończyć współpracę – rozstania są bezproblemowe.

Usługi programistów
Nie masz programistów w swoim sklepie? Skorzystaj z naszych. Oto technologie, z którymi pracujemy:

Co nas wyróżnia?
Projektujemy zmiany w Twoim sklepie, które przyniosą Ci największy wzrost sprzedaży w jak najkrótszym czasie.
Nasza usługa wybiega daleko poza ramy standardowego audytu UX, które proponuje typowa agencja.
- Dopasowujemy rozwiązania do Twojego biznesu, technologii i obecnego sklepu. A jeśli trzeba – rekomendujemy zmianę technologii wraz z dokładnym wyjaśnieniem korzyści.
- Bazujemy na głębokim zrozumieniu Twojego biznesu oraz Twoich klientów. Naszym podstawowym narzędziem są badania, analizy i realne liczby. A nie intuicja i domysły.
- Wchodzimy również w strategiczne aspekty Twojego biznesu, które mają wpływ na konwersję sklepu.

Porozmawiajmy
Napisz do nas, umów spotkanie lub po prostu zadzwoń. Odpowiadamy błyskawicznie.
Skontaktuj sięDowiedz się więcej o optymalizacji sklepu internetowego
Optymalizacja współczynnika konwersji autor: Adrian Jaskulski
Testy A/B w e-commerce: czym są i co możesz dzięki nim osiągnąć?
Czym są testy A/B? Testy A/B polegają na równoczesnym prezentowaniu dwóch różnych wersji tej samej strony. Połowa odwiedzających widzi wersję A, druga połowa – wersję […]
Optymalizacja współczynnika konwersji autor: Adrian Jaskulski
Jak wybrać agencję CRO: przewodnik dla e-commerce
Optymalizacja wskaźnika konwersji (CRO) jest nieodzownym elementem strategii każdego e-commerce, który chce zamieniać więcej odwiedzających w kupujących i zwiększać sprzedaż bez wydawania więcej na reklamy. […]
Optymalizacja współczynnika konwersji autor: Adrian Jaskulski
Jak efektywnie wykorzystywać ruch w e-commerce?
Czy wiesz, że jeśli zwiększysz współczynnik konwersji e-commerce z 2% do 3%, Twoja sprzedaż wzrośnie o 50%? Często jedna mała zmiana w sklepie może przynieść […]
Optymalizacja współczynnika konwersji autor: Adrian Jaskulski
Model 7K. Poznaj 7 czynników, które wpływają na współczynnik konwersji e-commerce.
Chcesz zwiększyć konwersję sklepu i sprzedawać więcej bez podnoszenia wydatków na reklamy? Jedną z pierwszych rzeczy, które powinieneś_nnaś zrobić (lub zlecić zewnętrznej firmie) jest analiza […]