Usterka.pl – audyt CRO

Klient
Usterka.pl
Usterka.pl to najlepiej oceniana sieć serwisowa w Polsce, oferująca usługi takie jak naprawa pralek, lodówek, czy wycieków pod zlewem. Firma powstała w odpowiedzi na trudności w znalezieniu rzetelnych fachowców (hydraulików, elektryków, złotych rączek, itp.) na mocno nieuregulowanym i podatnym na nadużycia rynku. Usterka.pl zrealizowała już ponad 300 000 zleceń w całym kraju i zatrudnia, zależnie od sezonu, od 150 do 200 osób.
Cel
Optymalizacja konwersji platformy
Mateusz, CEO Usterka.pl, poszukiwał specjalistów od optymalizacji konwersji, aby poprawić kluczowe metryki platformy. W trakcie researchu trafił na Digispot i zgłosił się do nas z prośbą o audyt platformy pod kątem konwersji. Celem Klienta było:
- Zamienianie większej liczby odwiedzających w leadów i klientów
- Zwiększenie konwersji z ruchu z Google Ads (z wyszukiwań takich jak „hydraulik Warszawa”, „naprawa pralki Warszawa”)
- Zdefiniowanie i wyeliminowanie wąskich gardeł, zdobycie wniosków, co można poprawić na platformie


Nasze działania
Audyt CRO
W ramach audytu:
- Przeprowadziliśmy wywiad biznesowy, aby lepiej poznać biznes Usterka.pl i klientów marki (ich chatakterystykę, problemy, motywacje, bóle).
- Przeprowadziliśmy ankiety i wywiad z działem obsługi klienta, aby zidentyfikować najczęściej powtarzające się obawy i wątpliwości potencjalnych klientów.
- Wykonaliśmy analizę ilościową, aby dowiedzieć się, w których miejscach ścieżki zakupowej występuje najwiecej problemów i gdzie występują największe szanse na wzrost.
- Przeprowadziliśmy analizy jakościowe, aby zidentyfikować jak można zwiększyć jasność, klarowność i wiarygodność, zmniejszyć tarcie i dystrakcję, poprawić komunikację wartości.
- Opracowaliśmy przejrzysty raport z listą problemów, przez które biznes traci pieniądze, rozwiązaniami tych probmlemów, pełnym kontekstem i wyjaśnieniami orazz kalorycznymi i konkretnymi rekomendacjami i hipotezami – co jest do wdrożenia natychmiast, a co należy dodatkowo przetestować i zwalidować.
- Zmapowaliśmy priorytety i stworzyliśmy roadmapę optymalizacji platformy na kolejne miesiące.
- Opracowaliśmy plan kolejnych działań (m.in. plan programu testów A/B)


Co dalej po audycie CRO?
Po wykonaniu audytu, wspólnie z Klientem, zabraliśmy się za realizację kolejnych działań z przygotowanej przez nas roadmapy.
Pamiętaj – audyt to proces, a nie cel sam w sobie. Audyt stawia silny fundament i dostarcza mnóstwa cennych wniosków, natomiast nigdy nie powinieneś się na nim zatrzymywać. Prawidłowa optymalizacja produktów cyfrowych pod kątem konwersji to cykliczny proces obejmujący research, stawianie hipotez, tworzenie prototypów, testowanie, analizowanie i ciągłe udoskonalanie. Żaden produkt cyfrowy nigdy nie jest w pełni „skończony”.

