Primagran – badania UX/CRO i projekt nowej karty produktu z konfiguratorem na podstawie danych

Badania UX/CRO
Optymalizacja konwersji i testowanie A/B
Primagran – badania UX/CRO i projekt nowej karty produktu z konfiguratorem na podstawie danych
Podsumowanie projektu

Primagran to czołowy producent zlewów kuchennych w Polsce i Europie. Po przeprowadzonym audycie CRO przeszliśmy do kolejnego etapu współpracy, którego celem było:

  • zwiększenie sprzedaży z konfiguratora,
  • optymalizacja komunikacji USP na karcie produktu (i w całej witrynie),
  • sprawdzenie odbioru nowych zdjęć produktowych,
  • zaprojektowanie nowej wersji karty produktu na podstawie danych.

Klient chciał zrozumieć, jak użytkownicy korzystają z konfiguratora, co im przeszkadza i które komunikaty są skuteczne. Zależało mu na decyzjach opartych na danych – nie przypuszczeniach.

Nasze działania

W ramach projektu przeprowadziliśmy szereg działań badawczo-projektowych:

  1. Badania zachowań użytkowników w konfiguratorze – analiza ilościowa, user testing. Dowiedzieliśmy się m.in. gdzie userzy mają najwięcej problemów i dlaczego porzucają zakupy.
  2. Badania komunikacji USP w witrynie – badania z użytkownikami. Dowiedzieliśmy się, że
    • użytkownicy nie zapamiętywali, kiedy zostanie wysłany produkt
    • nie zapamiętywali, jak długa jest gwarancja (mimo tego, że taka informacja była na karcie produktu)
    • nie byli świadomi, że sklep, na którym byli, to producent (mimo że to kluczowy wyróżnik)
    • nie zapamiętywali nazwy marki
  3. Test preferencji zdjęć produktowych – porównanie obecnych i nowych wersji zdjęć
  4. Projekt nowej karty produktu – na podstawie powyższych badań:
    • przygotowaliśmy nową kartę produktu w dwóch wersjach: ewolucyjnej i rewolucyjnej
    • wdrożyliśmy rekomendacje dotyczących struktury informacji, komunikacji USP i widoczności brandu na podstawie danych
    • zaplanowanowaliśmy testy A/B i użyteczności nowych wersji stron produktowych
Efekty

Zidentyfikowanie kluczowych problemów na ścieżce zakupowej

Konkretny plan poprawy karty produktu oparty na badaniach i danych, a nie na domysłach i opiniach

Nowe makiety karty produktu i konfiguratora – gotowe do wdrożenia

Przygotowanie do testów A/B wersji ewolucyjnej i rewolucyjnej karty produktu

Wspólnie stwórzmy design, który pokochają Twoi klienci. Na podstawie danych, nie przypuszczeń.

Napisz do nas