Primagran – badania UX/CRO i projekt nowej karty produktu z konfiguratorem na podstawie danych

Spis treści
Podsumowanie projektu
Primagran to czołowy producent zlewów kuchennych w Polsce i Europie. Po przeprowadzonym audycie CRO przeszliśmy do kolejnego etapu współpracy, którego celem było:
- zwiększenie sprzedaży z konfiguratora,
- optymalizacja komunikacji USP na karcie produktu (i w całej witrynie),
- sprawdzenie odbioru nowych zdjęć produktowych,
- zaprojektowanie nowej wersji karty produktu na podstawie danych.
Klient chciał zrozumieć, jak użytkownicy korzystają z konfiguratora, co im przeszkadza i które komunikaty są skuteczne. Zależało mu na decyzjach opartych na danych – nie przypuszczeniach.

Nasze działania
W ramach projektu przeprowadziliśmy szereg działań badawczo-projektowych:
- Badania zachowań użytkowników w konfiguratorze – analiza ilościowa, user testing. Dowiedzieliśmy się m.in. gdzie userzy mają najwięcej problemów i dlaczego porzucają zakupy.
- Badania komunikacji USP w witrynie – badania z użytkownikami. Dowiedzieliśmy się, że
- użytkownicy nie zapamiętywali, kiedy zostanie wysłany produkt
- nie zapamiętywali, jak długa jest gwarancja (mimo tego, że taka informacja była na karcie produktu)
- nie byli świadomi, że sklep, na którym byli, to producent (mimo że to kluczowy wyróżnik)
- nie zapamiętywali nazwy marki
- Test preferencji zdjęć produktowych – porównanie obecnych i nowych wersji zdjęć
- Projekt nowej karty produktu – na podstawie powyższych badań:
- przygotowaliśmy nową kartę produktu w dwóch wersjach: ewolucyjnej i rewolucyjnej
- wdrożyliśmy rekomendacje dotyczących struktury informacji, komunikacji USP i widoczności brandu na podstawie danych
- zaplanowanowaliśmy testy A/B i użyteczności nowych wersji stron produktowych