Naoko – wdrożenie GTM Server-Side

Analityka
GTM Server-Side
Naoko – wdrożenie GTM Server-Side
Podsumowanie projektu

Naoko zgłosiło się do nas z prośbą o wdrożenie GTM Server-Side, aby poprawić jakość i dokładność danych w GA4. Po implementacji zgodność danych między GA4 a backendem wzrosła z 85% do niemal 100%.

Wykres przedstawiający efekt wdrożenia GTM Server-Side - wzrost dokładności danych z 85 % do 100%
Nasze działania

1. Audyt obecnej konfiguracji GTM

Sprawdziliśmy, jakie narzędzia i skrypty działają w serwisie Klienta, zidentyfikowaliśmy tagi do migracji (GA4, Google Ads itp.)

2. Połączenie i konfiguracja serwera z witryną

Wybraliśmy i skonfigurowaliśmy optymalne środowisko serwerowe.

3. Migracja tagów

Zmigrowaliśmy tagi z client-side na server-side.

4. Testowanie

Sprawdziliśmy poprawność danych zbieranych w narzędziach wpiętych po stronie serwera. Zweryfikowaliśmy logi serwera pod kątem poprawności przesyłanych danych.

5. Utrzymanie i rozwój:

Monitorujemy błędy i aktualizujemy tagi.

Efekty

Wzrost zgodności w liczbie transakcji między GA4 a backendem z 85% do blisko 100%.

Zwiększona kontrola nad danymi (możliwość filtrowania i przekształcania danych przed wysłaniem do narzędzi zewnętrznych).

Możliwość ominięcia restrykcji przeglądarek (np. ITP w Safari) i blokerów reklam.

Dłuższe przechowywanie identyfikatorów użytkowników dzięki własnej domenie serwera.

Chcesz wdrożyć GTM Server-Side?

Napisz do nas