Medeocare.pl – usunięcie dystraktora z checkoutu zwiększa konwersję (test A/B)

Optymalizacja konwersji i testowanie A/B
Usługi programistyczne - WooCommerce
Medeocare.pl – usunięcie dystraktora z checkoutu zwiększa konwersję (test A/B)
Klient

Medeocare

Medeocare to sklep medyczny specjalizujący się w dystrybucji produktów jednorazowych takich jak: maski ochronne, rękawiczki, kombinezony medyczne i środki do dezynfekcji.

Wyzwanie

Niski procent finalizacji zakupów na podstronie zamówienia

Podczas analizy ilościowej zidentyfikowaliśmy, że jednym z głównych wąskich gardeł sklepu jest strona zamówienia, na której znaleźliśmy dużo potencjalnych problemów z konwersją.

Rozwiązanie

Usunięcie dystraktorów

Jednym z potencjalnych problemów były dystraktory (elementy, które rozpraszały użytkowników i odciągały ich uwagę od wykonania najważniejszej akcji).

W trakcie dalszych analiz strony zamówienia doszliśmy do 2 kluczowych obserwacji:

  1. Przyklejony do dołu ekranu komunikat o darmowej wysyłce przyciąga wzrok i uwagę użytkowników.
  2. Na niektórych urządzeniach mobilnych ikonka czatu nachodzi na przycisk X, przez co zamknięcie komunikatu jest utrudnione. Powoduje to irytację u części użytkowników.
screen - Wersja oryginalna:

Na podstronie zamówienia (gdzie klient uzupełnia dane do wysyłki i wybiera metodę płatności i dostawy) powinniśmy eliminować wszystkie możliwe przeszkadzacze, które odciągają uwagę użytkownika od uzupełniania danych i kliknięcie przycisku “Kupuję i płacę”. 

Skoro użytkownik dotarł już do tego miejsca – prawdopodobnie nie jest zainteresowany dobieraniem do koszyka nowych produktów. 

Hipoteza

Usunięcie przyklejonego do dołu ekranu komunikatu, obniży dystrakcję i tym samym zwiększy konwersję.

Walidacja – test A/B

Stworzyliśmy wariant podstrony zamówienia, z którego usunęliśmy komunikat o kwocie brakującej do darmowej dostawy i przeprowadziliśmy test A/B.

Wersja A (oryginalna):

screen - Wersja oryginalna:

Wersja B (zoptymalizowana):

screen - Wersja zoptymalizowana:
Rezultat

Wzrost konwersji o 6.75% (p-value < 0.001)

Komunikat “Do darmowej wysyłki brakuje tylko X zł“ przyklejony do dołu strony był dystraktorem, który:

  • odciągał uwagę użytkowników od tego co najważniejsze na podstronie zamówienia – czyli kliknięcia “kupuję i płacę”,
  • szczególnie irytował użytkowników urządzeń mobilnych.

Usunięcie dystraktora wpłyneło na wzrost konwersji o 6.75%.

Pełen profesjonalizm od pierwszego kontaktu!
Wszystko dopasowane pod specyfikę biznesu.
Pomysły i działania rzeczywiście przekładające się na zwiększenie sprzedaży w sklepie!
Z czystym sumieniem polecam i sam będę korzystać również przy innych projektach.

Jakub Witkowski, CEO Medeocare.pl

Chcesz, aby nasi eksperci CRO sprawdzili, jak można zwiększyć konwersję w Twoim sklepie?

Umów się na bezpłatną konsultację

Więcej case studies

01 /
Klient Ph.Doctor Ph.Doctor to jedna z topowych polskich marek kosmetycznych stworzona przez dermatolog, dr Ninę Wiśniewską. Podczas tworzenia swoich kosmetyków, Ph.Doctor kieruje się wiedzą medyczną o skórze oraz najnowszymi badaniami z zakresu składników kosmetycznych. Celem marki jest projektowanie...
Przeczytaj case study
02 /
Klient Mamabrum Mamabrum to sklep internetowy, specjalizujący się w sprzedaży zabawek, wózków, akcesoriów oraz innych produktów dla dzieci. Sklep oferuje szeroki wybór starannie dobranych artykułów, aby sprostać potrzebom i oczekiwaniom rodziców. Ich oferta skierowana jest głównie do rodzin...
Przeczytaj case study
03 /
Klient Chroma.pl Chroma.pl to pierwsza i największa drukarnia online w Polsce. Oferuje bardzo szeroką gamę produktów – od wizytówek, po rollupy. Chroma, jako lider rynku i jedna z czołowych firm poligraficznych w Europie, stale inwestuje w nowoczesne urządzenia...
Przeczytaj case study