Medeocare.pl – usunięcie dystraktora z checkoutu zwiększa konwersję (test A/B)
Klient
Medeocare
Medeocare to sklep medyczny specjalizujący się w dystrybucji produktów jednorazowych takich jak: maski ochronne, rękawiczki, kombinezony medyczne i środki do dezynfekcji.
Wyzwanie
Niski procent finalizacji zakupów na podstronie zamówienia
Podczas analizy ilościowej zidentyfikowaliśmy, że jednym z głównych wąskich gardeł sklepu jest strona zamówienia, na której znaleźliśmy dużo potencjalnych problemów z konwersją.
Rozwiązanie
Usunięcie dystraktorów
Jednym z potencjalnych problemów były dystraktory (elementy, które rozpraszały użytkowników i odciągały ich uwagę od wykonania najważniejszej akcji).
W trakcie dalszych analiz strony zamówienia doszliśmy do 2 kluczowych obserwacji:
- Przyklejony do dołu ekranu komunikat o darmowej wysyłce przyciąga wzrok i uwagę użytkowników.
- Na niektórych urządzeniach mobilnych ikonka czatu nachodzi na przycisk X, przez co zamknięcie komunikatu jest utrudnione. Powoduje to irytację u części użytkowników.
Na podstronie zamówienia (gdzie klient uzupełnia dane do wysyłki i wybiera metodę płatności i dostawy) powinniśmy eliminować wszystkie możliwe przeszkadzacze, które odciągają uwagę użytkownika od uzupełniania danych i kliknięcie przycisku “Kupuję i płacę”.
Skoro użytkownik dotarł już do tego miejsca – prawdopodobnie nie jest zainteresowany dobieraniem do koszyka nowych produktów.
Hipoteza
Usunięcie przyklejonego do dołu ekranu komunikatu, obniży dystrakcję i tym samym zwiększy konwersję.
Walidacja – test A/B
Stworzyliśmy wariant podstrony zamówienia, z którego usunęliśmy komunikat o kwocie brakującej do darmowej dostawy i przeprowadziliśmy test A/B.
Wersja A (oryginalna):
Wersja B (zoptymalizowana):
Rezultat
Wzrost konwersji o 6.75% (p-value < 0.001)
Komunikat “Do darmowej wysyłki brakuje tylko X zł“ przyklejony do dołu strony był dystraktorem, który:
- odciągał uwagę użytkowników od tego co najważniejsze na podstronie zamówienia – czyli kliknięcia “kupuję i płacę”,
- szczególnie irytował użytkowników urządzeń mobilnych.
Usunięcie dystraktora wpłyneło na wzrost konwersji o 6.75%.
Pełen profesjonalizm od pierwszego kontaktu!
Jakub Witkowski, CEO Medeocare.pl
Wszystko dopasowane pod specyfikę biznesu.
Pomysły i działania rzeczywiście przekładające się na zwiększenie sprzedaży w sklepie!
Z czystym sumieniem polecam i sam będę korzystać również przy innych projektach.