Jak wybrać agencję CRO: przewodnik dla e-commerce

Optymalizacja wskaźnika konwersji (CRO) jest nieodzownym elementem strategii każdego e-commerce, który chce zamieniać więcej odwiedzających w kupujących i zwiększać sprzedaż bez wydawania więcej na reklamy.

Wybór agencji CRO, która pomoże Ci w tym zadaniu, może być jednak wyzwaniem. W tym artykule przedstawimy kilka kluczowych kroków, które powinieneś podjąć, aby podjąć właściwą decyzję.

Zacznij od zdefiniowania swoich celów i oczekiwań

Pierwszym krokiem w wyborze agencji CRO powinno być uporządkowanie, czego właściwie potrzebujesz. 

Jeśli rozglądasz się za agencją CRO, prawdopodobnie mierzysz się z jednym z tych problemów:

  1. Masz niski współczynnik konwersji.
    Masz mnóstwo ruchu na swojej stronie internetowej, ale tylko niewielka część odwiedzających dokonuje zakupów. 
  2. Masz niezły współczynnik konwersji, ale chcesz go jeszcze poprawić.
    Nie ma strony internetowej, której nie da się ulepszyć. Z każdego sklepu internetowego da się wycisnąć więcej konwersji. Najlepszym argumentem potwierdzającym tę tezę jest to, że Amazon nieustannie testuje różne rzeczy na swojej stronie. Mimo tego, że ich współczynnik konwersji jest już bardzo wysoki.
  3. Nie masz więcej pomysłów lub czasu na testy A/B.
    Wiele e-commerce’ów zaczyna przeprowadzać testy A/B, ale wraz z upływem czasu, przeprowadzają ich coraz mniej. Powodów może być wiele – ograniczona wiedza na temat CRO, brak czasu, odpowiednich pracowników czy oprogramowania. 

W każdym z tych przypadków agencja CRO, może pomóc Twojemu sklepowi internetowemu.

Pamiętaj jednak, żeby zdefiniować realne oczekiwania. CRO to proces i żadna (nawet najlepsza agencja), nie podwoi Twojej sprzedaży w ciągu tygodnia.

Zapytaj o metodologię

Dobre agencje CRO powinny mieć odpowiednią metodologię, która obejmuje cykl: badania-hipotezy-testowanie-wdrożenia. Upewnij się, że agencja korzysta z solidnej metodologii, która bazuje na dobrym researchu i wynikach testów A/B.

Sprawdź doświadczenie agencji CRO

Sprawdź portfolio agencji, zobacz z jakimi klientami współpracuje. Przeczytaj case studies. Sprawdź opinie. Zweryfikuj profile właściciela/właścicieli agencji na LinkedIn.

Zapytaj o sposób komunikacji i raportowania

Komunikacja jest kluczowa w każdej relacji biznesowej. Przed podpisaniem umowy, dowiedz się, jak agencja komunikuje się z klientami i w jaki sposób się rozlicza. Dopytaj o to jak często i w jakiej formie przekazuje raporty. Dobra agencja CRO będzie regularnie dostarczać jasne i przejrzyste raporty, które pokazują, jak ich prace przekładają się na wzrost konwersji.

Uważaj na te 2 rzeczy:

1. Brak specjalizacji w CRO

Wiele agencji marketingowych stara się budować bardzo szeroką ofertę i być agencjami “all-in-one”. Często oferują również właśnie usługi CRO. Choć brzmi to kusząco, w rzeczywistości może być tak, że niektóre z tych agencji mają w swojej ofercie optymalizację konwersji, mimo tego, że nie mają odpowiednich umiejętności, wiedzy i zasobów. 

Oczywiście – nie przekonujemy, że jest tak w każdym przypadku. Chcemy jedynie podkreślić, że powinieneś być ostrożny, np. gdy agencja, która na każdym kroku mówi o SEO, zapewnia Ci, że może zająć się również CRO w Twoim sklepie. Optymalizacja konwersji jest zbyt ważna, by traktować ją jako “dodatek”. Zweryfikuj czy agencja ma dedykowany zespół specjalistów, którzy znają się na CRO.

2. Brak dążenia do zrozumienia Twojego biznesu i klientów oraz brak informacji o przeprowadzaniu researchu.

Kolejnym sygnałem, że rozmawiasz z niewłaściwymi ludźmi, jest sytuacja, gdy agencja zaczyna mówić o przeprowadzaniu testów, nie zadając żadnych pytań o Twoją firmę i/lub nie wspominają nic o researchu.

CRO to nie tylko testowanie.

Aby dobrze optymalizować konwersję, agencja musi dobrze rozumieć Twój biznes i Twoich klientów. Musi posługiwać się danymi. Musi przeprowadzać badania, żeby wiedzieć co i dlaczego trzeba przetestować. W przeciwnym razie ich działania będą nieskuteczne.

Umów się na rozmowę i zadaj kilka ważnych pytań

Najlepszym sposobem na zrozumienie, czy agencja CRO będzie dobrym partnerem, jest po prostu zdzwonienie się z tą agencją. 

Zapytaj ich:

  • o to w czym się specjalizują i jaką mają ofertę (czy proponują Ci jednorazowy audyt czy ciągłą współpracę i na jakiej podstawie),
  • czy opierają się na danych czy na instynkcie,
  • o ich metodologię – jak wygląda ich proces CRO,
  • jak znajdują pomysły na testy A/B,
  • o konkretne case study, podkreślające wyniki,
  • na jaki okres podpisują umowę (jeśli chcą z tobą podpisywać umowę na bardzo długi czas, powinna ci się zapalić czerwona lampka)
  • jeśli agencja sama tego nie zrobi – zapytaj ich czy mają jakieś pytania do Ciebie, aby lepiej zrozumieć Twój biznes i problemy, z którymi się mierzysz.

Odpowiedzi na powyższe pytania na pewno ułatwią Ci podjęcie decyzji.

Porozmawiaj z nami i porównaj nas z innymi agencjami CRO

Digispot to agencja CRO, w której specjalizujemy się w optymalizacji konwersji w sklepach internetowych.

Jeśli szukasz transparentnej agencji CRO, która realnie zwiększa sprzedaż w e-commerce, umów się z nami na rozmowę.

Oczywiście, nie będziemy Ci wciskać, że jesteśmy jedynym słusznym wyborem. Na rynku istnieje jeszcze kilka agencji CRO. Zachęcamy Cię, żebyś zdzwonił_a się także z nimi i porównał_a nasze podejście, metodologię i ofertę 🙂

Oceń artykuł:

Please rate Stellar

0 / 5

O AUTORZE

Adrian Jaskulski

Główny architekt strategii e-commerce