fbpx

Jak zwiększać współczynnik konwersji e-commerce?

Każde ludzkie działanie ma aspekt psychologiczny. Podobnie jest przy zakupie produktu w internecie. Istnieją mechanizmy, które w znacznym stopniu pomogą użytkownikowi w podjęciu decyzji zakupowej i zwiększą twoją sprzedaż. Są to tak zwane…

Wyzwalacze sprzedaży e-commerce

Bezpieczeństwo

Jednym z najsilniejszych wyzwalaczy sprzedaży jest bezpieczeństwo. Przypomnij klientowi, że może zwrócić zakupiony u Ciebie produkt. Przedstaw mu, że Twoje produkty są objęte gwarancją. 

W naszym sklepie wprowadziliśmy 40-dniowe prawo do bezpłatnego zwrotu. Wydłużyliśmy też okres gwarancji do 2 lat. Co ważne, nie informujemy o tym tylko w regulaminie i na tzw. podstronach informacyjnych, ale również w top barze i na karcie produktu. 

Pamiętaj też o certyfikacie SSL. Pokazuj opinie poza Twoją stroną (np. Google Moja Firma, Opineo) – to również zwiększa poczucie bezpieczeństwa użytkowników Twojego sklepu.

Social proof

Badania pokazują, że ludzie są bardziej skłonni do zakupu, gdy mają dowód, że zrobili to inni. Social proof, czyli dowód społeczny zwiększy prawdopodobieństwo, że ludzie będą chcieli dokonać zakupu u Ciebie, a nie u konkurencji. 

Ponad 90% klientów on-line zwraca uwagę na opinie innych klientów przed dokonaniem zakupu w sklepie internetowym. Ponad 70% klientów nie dokona zakupu bez przeczytania opinii. Miej to na uwadze!

Pamiętaj też, że opinie działają w obie strony. Jeśli jest ona negatywna, może również zaszkodzić firmie – trzeba sobie również z nimi umiejętnie radzić. 

Nasz sklep posiada widoczne opinie w dwóch miejscach. Opinie o danym produkcie są widoczne na karcie produktu, zaraz pod ceną. Korzystamy również ze specjalnego narzędzia, które zbiera i weryfikuje opinie klientów. Moduł z opiniami jest umieszczony na prawie wszystkich podstronach sklepu, tak żeby był widoczny na każdym etapie ścieżki naszego użytkownika. 

Moduł z opiniami

Opinie na karcie produktu

Zaufaj nam, że po wprowadzeniu mechanizmów Social Proof w Twoim sklepie, Twoja sprzedaż zauważalnie wzrośnie.

Gratisy

Nieprzekonanych do zakupów w Twoim sklepie potencjalnych klientów, możesz przekonać np. gratisami. Zastanów się co możesz zaproponować swoim klientom za darmo do swoich produktów. Gratisy, które dodajesz do zamówień powinny być powiązane z produktami, które sprzedajesz – tak, aby były wartościowe dla Twoich klientów.

Nie masz pomysłu na gratisy? Złap kilka inspiracji:

  • Sklepy z kosmetykami często dodają do zamówień gratisy w postaci małych próbek, np. perfum lub kremów.
  • Masz sklep z aparatami fotograficznymi? Napisz, lub zleć napisanie książki lub ebooka o fotografii cyfrowej i dodawaj ją do zamówień.
  • Sklep z odżywkami dla sportowców może zaoferować swoim klientom np. małe opakowania odżywek białkowych.
  • W Jelly bag nasze klientki otrzymują darmowe kosmetyczki do każdej zakupionej u nas torebki.

Promocje i rabaty

Najpopularniejsze metody domykania sprzedaży. Dobrze przeprowadzona kampania promocyjna potrafi skutecznie zwiększyć okresową sprzedaż. Gdy projektujesz i wprowadzasz kampanie promocyjną korzystaj z wyzwalaczy sprzedaży i dobrych praktyk:

  1. Pilność (ograniczenie czasowe)

Ograniczenie czasu promocji wywołuje tkz. FOMO – czyli Fear Of Missing Out (strach przed przeoczeniem). Informuj swoich klientów kiedy kończy się promocja i zmobilizuj ich do zakupu przed jej końcem.

Zapamiętaj – nie planuj kampani dłuższych niż 7 dni, jeśli nie masz do tego dobrego powodu. Krótka wyprzedaż wywołuje poczucie, że trzeba się spieszyć. Dłuższe kampanie promocyjne szybko znudzą lub nawet zdenerwują Twoich potencjalnych klientów ciągłymi komunikatami “Kup teraz”.

  1. Niedostatek (ograniczenie ilościowe)

Warto wprowadzić również ograniczenia ilościowe, np. określona liczba kodów rabatowych, określona liczba produktów objętych promocją lub wyczerpujący się stan magazynowy.

  1. Najpierw pokaż ofertę promocyjną klientom, którzy są najbliżej Ciebie

W pierwszej kolejności udostępnij ofertę promocyjną tym klientom, którzy zrobili już u Ciebie zakupy, członkom swojej grupy na Facebooku oraz bazie e-mailowej. Te osoby, są najbliżej Ciebie – to z nimi prawdopodobnie masz najlepsze relacje. 

Warto poinformować ich o starcie promocji jeszcze przed jej rozpoczęciem. Rozważ też czy nie zaoferować im dodatkowego kodu rabatowego. Spraw, aby poczuli się wyjątkowi, a pokochają Twoją markę.

  1. Kontekst

Nie rób promocji dla promocji – nadaj swojej kampanii kontekst. Niech Twoi klienci rozumieją, dlaczego oferujesz im produkty w lepszych cenach. Mogą to być kampanie: 

  • Z konkretnej okazji, np: walentynkowe, noworoczne, Black Friday,
  • Związane ze stanem magazynowym, np: wyprzedaż ostatnich sztuk, nowy model produktu,
  • Sezonowe, np: wiosenne, jesienne.
  1. Częstotliwość promocji

Nie przeprowadzaj promocji zbyt często. Jeśli stale prowadzisz kampanie wyprzedażowe, obniżasz wartość produktów i Twojej marki. Twoi odbiorcy mogą przyzwyczaić się do ciągłych promocji i mogę w ogóle nie kupować od Ciebie poza okresami promocyjnymi.

Przykład z naszego e-commerce

Spójrz na kilka przykładowych rozwiązań, które pomagają nam zwiększać sprzedaż:

Popup -10%

Po 10 sek od momentu wejścia na stronę, wyświetlamy użytkownikom pop-up z zapisem na newsletter. Po zapisaniu się, lead otrzymuje 10% kod rabatowy – to tzw. Lead magnet, czyli wabik na potencjalnych klientów.

Pop-up spełnia dwie funkcje:

  • Lead Generation – pozyskujemy potencjalnych klientów do bazy mailingowej,
  • Zwiększa konwersję sprzedaży dla nowych klientów poprzez atrakcyjny rabat.

Dynamiczne pop-upy w sklepie

W jellybag.pl oferujemy też rabat dla użytkowników, których sesja trwa ponad 3 minuty.

Skoro użytkownik spędził już na Twojej stronie kilka minut, oznacza to, że zainteresowała go Twoja marka i produkty. Możliwe jednak, że nadal nie jest przekonany do zakupów w Twoim sklepie. Dlaczego by nie zaproponować mu rabatu, który może go zachęcić do złożenia zamówienia?

Poniżej przykład pop-upu, z którego korzystamy w naszym sklepie.

Sprawdź ile czasu średnio potrzebują Twoi klienci, aby dokonać zakupu (skorzystaj w tym celu z Google Analytics), a następnie wybierz po jakim czasie wyświetlić komunikat (niezbędne będzie narzędzie do Marketing Automation). Zastosowanie tej prostej metody w naszym sklepie zwiększyło sprzedaż o 4%.

Exit pop-up

Myszka twojego potencjalnego klienta zbliża się ku wyjściu z Twojego sklepu? Wyświetl mu komunikat powstrzymujący go przed zamknięciem strony i nadaj pilność – powiadom klienta, że koszyk może wygasnąć. Możesz też wspomnieć np. o ograniczonej liczbie produktów.

Poniżej zobaczysz przykład exit pop-upu w jellybag.pl, który wyświetla się użytkownikom wychodzącym z koszyka.

Efekty?

Spójrz jak wprowadzenie wyzwalaczy sprzedaży wpłynęło na współczynnik konwersji w Jelly bag:

Współczynnik konwersji przed wprowadzeniem wyzwalaczy sprzedaży

Współczynnik konwersji po dodaniu wyzwalaczy sprzedaży

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak zwiększać sprzedaż w swoim sklepie internetowym, pobierz nasz bezpłatny poradnik.

Dodaj komentarz