fbpx

Jak dać się poznać nowym potencjalnym klientom e-commerce?

Każdy biznes potrzebuje „paliwa”. Dla e-commerce paliwem tym jest ruch w Twoim sklepie i mediach społecznościowych.

Przyjrzyjmy się temu jak możesz dostarczać paliwa do swojego biznesu online, czyli jak wrzucać nowych potencjalnych klientów do góry swojego lejka konwersji.

Przeczytaj także: Lejek konwersji e-commerce. Jak zaprojektować podróż klienta?

Twoim celem w tej fazie ścieżki zakupowej klienta (góra lejka konwersji) jest budowanie świadomość marki oraz wstępne zainteresowanie go Twoim sklepem i produktami.

Pamiętaj, że na tym etapie docierasz do osób, które nie znają Twojej marki. Musisz zatem pokazywać im reklamy, które będą ich edukować i informować o Twoim produkcie w niesprzedażowy sposób. Poinformuj ich dlaczego właśnie Twój produkt mają wybrać i czym różni się on od konkurencji. 

Na przykładzie poniższych kanałów pokażemy Ci co możesz zrobić, żeby dać się poznać nowym potencjalnym klientom:

  • Facebook i Instagram Ads,
  • Google Ads,
  • SEO,
  • Marketing szeptany,
  • Influencer marketing,
  • Tiktok,

Facebook i Instagram Ads

Aby “wrzucić” potencjalnych klientów w Twój lejek, skorzystaj z celów: Konwersje, Sprzedaż z katalogu, Ruch, Aktywność lub Wyświetlenia filmu. 

Rozważ również reklamy zasięgowe – mogą być szczególnie skuteczne, gdy Twoje produkty należą do wąskiej niszy.

Zwróć uwagę odbiorcy na potrzebę, którą zaspokaja Twój produkt i zainteresuj go. Najlepiej sprawdzi się reklama wideo.

Dla przykładu, w poniższej reklamie informujemy odbiorców o dużej możliwości konfiguracji torebek, dzięki której klientka może dopasować ją do każdej stylizacji.

Google Ads

Na tym etapie podróży klienta (góra lejka konwersji), w sieci wyszukiwania Google Ads warto pokazać Twojej grupie docelowej wyróżniki Twojego produktu i sklepu, które skłonią go do zajrzenia na Twoją stronę po raz pierwszy. 

W nagłówku zawrzyj nazwę swojego produktu, najlepiej żeby była to fraza dopasowana do głównego słowa kluczowego w danej grupie reklam, którą użytkownik wpisze w wyszukiwarce. Dodaj także lead magnet w postaci informacji o rabacie na pierwsze zakupy, bądź jakiegoś gratisu. 

W opisie umieść najważniejsze informacje odnośnie Twojego sklepu. Staraj się wplatać jak najwięcej liczb tzn. Czas wysyłki, liczba wariantów/produktów, czas gwarancji itd. Liczby przyciągają wzrok użytkowników i dzięki temu opis nie jest ciągłym tekstem, na który nikt nie zwróci uwagi. 

Pamiętaj także o rozszerzeniach podstron np. z kontaktem, adresem, czy bezpośrednio do konkretnych kategorii. 

Influencer marketing

Kolejny świetny sposób, żeby dać się poznać swojej grupie docelowej. Influencer marketing, czyli wszelkie działania dotyczące współpracy z osobami działającymi w internecie. Influencerzy mają ogromny wpływ na opinie i decyzje swoich odbiorców, przez co współpraca z nimi stała się powszechna i często stanowi ogromny odsetek budżetów marketingowych tysięcy marek. 

Po pierwsze, pamiętaj żeby odpowiednio dobierać influencerów w zależności od potrzeb, które ma Twój biznes. Czasem warto zainwestować w kilku mniejszych influencerów z większym zaangażowaniem swoich fanów niż w jednego dużego. 

Zwróć uwagę na kilka ważnych czynników przy wyborze osób do współpracy:

  1. Zbadaj grupę odbiorców wybranego przez Ciebie influencera,
  2. Zbadaj zaangażowanie fanów (do tego może Ci posłużyć np. narzędzie SocialBlade),
  3. Sprawdź czy wybrany przez Ciebie influencer nie reklamuje przysłowiowo “wszystkiego”,
  4. Pamiętaj o umowach oraz o oświadczeniach o przekazaniu praw autorskich do zdjęć,
  5. Nie zawsze współpraca z dużym influencerem przyniesie efekt w postaci sprzedaży, czasem lepiej podjąć współpracę z kimś mniejszym,
  6. Postaraj się, żeby pierwszy kontakt odbiorców influencera z Twoim produktem nie był zbyt mocno sprzedażowy – pamiętaj o lejku konwersji,
  7. Zanim zaczniecie, ustal zakres współpracy i przekaż na czym najbardziej ci zależy.

Marketing szeptany

Wykorzystuj social media nie tylko do publikacji postów organicznych i tworzenia płatnych reklam. Dobrym pomysłem na budowanie świadomości marki jest marketing szeptany – czyli dodawanie wpisów na forach dyskusyjnych oraz komentarzy w mediach społecznościowych.

Szczególnie ciekawym miejscem są grupy na Facebooku, które obecnie są promowane przez algorytm. Znajdź tematyczne grupy związane z Twoim biznesem, udzielaj się na nich i buduj wizerunek marki.

Pamiętaj, żeby publikować wartościowe i pomocne treści, nie zachęcaj od razu do zakupu.

SEO

Świetnym sposobem na zapoznanie potencjalnych klientów z Twoim sklepem jest optymalizacja treści pod wyszukiwarki. Przygotuj strategię SEO i realizuj ją krok po kroku, optymalizując meta tagi, nagłówki, opisy kategorii i produktów. Pisz wartościowe treści na swoje podstrony oraz bloga. 

TikTok

Spotykamy się z różnymi opiniami na temat TikToka. Część osób twierdzi, że to bardzo infantylny kanał marketingowy i nie ma sensu się nim zajmować, ponieważ trudno jest dotrzeć do starszej grupy docelowej. 

Druga strona uważa, że TikTok to przyszłościowe i rozwojowe narzędzie, które jest jeszcze stosunkowo tanie i pozwala dotrzeć do coraz większego spektrum osób. Oczywiście, wciąż przeważają tam odbiorcy poniżej 18 roku życia, jednak to nie oznacza, że nie ma tam Twoich klientów.

Zapamiętaj: wideo content rządzi w dzisiejszych czasach. Filmy zdecydowanie bardziej angażują odbiorców niż treść pisana. Pamiętaj o tym również, gdy tworzysz content na inne kanały.

Zdecydowanie opowiadamy się za tym, że warto przetestować TikToka. Oczywiście jeśli masz na to czas i pomysł. Nie możesz przy tym zaniedbać innych kanałów, które już u Ciebie działają i przynoszą Ci pewny zwrot. 

Wchodząc w tym momencie na TikToka możesz być pierwszym lub jednym z pierwszych przedstawicieli swojej branży i wyprzedzić konkurencję oraz zbudować w tym czasie dużą społeczność. 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak zwiększać sprzedaż w swoim sklepie internetowym, pobierz nasz bezpłatny poradnik.

Dodaj komentarz