03-04-2024
Optymalizacja konwersji i testowanie A/B

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym bez zwiększania ruchu?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym bez zwiększania ruchu?

Jeśli zajmujesz się e-commerce, nie jest dla Ciebie tajemnicą, że pozyskiwanie ruchu jest coraz droższe.

Koszt kliknięcia w reklamę rośnie, a w branży zaczyna powoli umierać paradygmat reklam jako jedynego lekarstwa na niską sprzedaż.

Czy jesteś w pułapce “Jeszcze więcej ruchu!” lub “Szukajmy nowych kanałów marketingowych”?

Koszty Google i Meta Ads rosną, więc zapewne zacząłeś_łaś szukać innych kanałów marketingowych. 

Możliwe że inwestujesz więcej w SEO i reklamy na Facebooku i Instagramie, działasz z e-mail marketingiem, prowadzisz profile swojej marki w social media, być może zająłeś_łaś się również marketingiem na TikToku i tak dalej. 

Ale niestety rozwój Twojego e-commerce zaczął wyhamowywać. Wyczerpałeś_łaś wszystkie możliwe kanały i nie wiesz już, jak dalej skalować wyniki Twojego sklepu.

Chcesz zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Nie skupiaj się tylko na ruchu.

Problem z podejściem “szukajmy nowych kanałów marketingowych” polega na tym, że korzystasz tylko z jednej metody, aby zwiększyć swoje przychody: patrzysz tylko na ruch. 

Bo w wielu sklepach tak to kiedyś działało: wystarczyło wrzucić trochę dodatkowego ruchu na stronę, a przychody i zyski rosły.

Problem w tym, że mało w którym sklepie to podejście nadal działa.

Podnoszenie wydatków reklamowych i zwiększanie sprzedaży tylko za pomocą pozyskiwania większej ilości ruchu nie przynosi już takich rezultatów jak kiedyś. 

Zatem – zamiast skupiać się tylko na ruchu, zacznij korzystać z innych metod zwiększenia sprzedaży w internecie.

Prawda jest taka, że wcale nie musisz szukać nowych kanałów marketingowych, żeby skalować swój e-commerce.

Wykorzystaj wszystkie 4 sposoby na zwiększanie sprzedaży w sklepie internetowym

Oprócz zwiększania ruchu, istnieją jeszcze 3 inne potężne dźwignie, dzięki którym możesz rozwijać e-commerce. 

Kiedy się nad tym zastanowisz, są tylko 4 sposoby na zwiększenie przychodów w sklepie intenetowym:

  • zwiększanie ruchu
  • zwiększanie średniej wartości zamówienia
  • zwiększanie częstotliwości zakupów 
  • zwiększanie współczynnika konwersji

Jeśli skupisz się tylko na ruchu, tracisz duży potencjał do wzrostu sprzedaży. 

Co więcej – pozyskiwanie większej ilości ruchu to najdroższa z powyższych metod skalowania sprzedaży. 

Załóżmy, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy chcesz podwoić swoje przychody. 

Cóż, możesz spróbować to osiągnąć, zwiększając ruch dwukrotnie. 

Ale czy to na pewno będzie takie łatwe, żeby podwoić wydatki na pozyskanie ruchu i jednocześnie podwoić sprzedaż?

Żeby to osiągnąć, będziesz musiał_a “wyjść szerszej” i pozyskać więcej zimnego ruchu oraz zacząć pozycjonować się na nowe, mniej skuteczne keywordy. 

Przez co, dodatkowy ruch, który uzyskasz, będzie nie tylko kosztowny, ale także mniej gotowy do zakupu (będzie gorzej konwertował).

Podwojenie przychodów poprzez zwiększenie ruchu będzie wymagało ogromnego wysiłku i budżetu. 

A finalnie może się okazać, że rentowność tej inwestycji jest… niezbyt satysfakcjonująca.

Ale… Możesz podwoić przychody bez żadnego dodatkowego ruchu.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym bez zwiększania ruchu?

Zróbmy szybką matematykę. 

Załóżmy, że w ciągu roku masz: 

  • 100 0000 odwiedzających, 
  • częstotliwość zakupów równą 1 (każdy klient kupuje tylko raz), 
  • średnią wartość zamówienia równą 100 zł 
  • i współczynnik konwersji równy 1%. 

Twój całkowity przychód wynosi 100 000 x 1 x 100 x 1% = 100 000 zł. 

Załóżmy, że ruch w Twoim sklepie się nie zmieni, ale zwiększysz każdy z 3 pozostałych wskaźników (częstotliwość zakupów, średnią wartość zamówienia i współczynnik konwersji) o 30%.

Teraz Twoje liczby wyglądają tak:

  • 100 000 odwiedzających (tyle samo co poprzednio)
  • 1,3 częstotliwość zakupów (+30%)
  • Średnia wartość zamówienia 130 zł (+30%)
  • Współczynnik konwersji 1,3% (+30%)

Jeśli pomnożymy te liczby (100 000 x 1,3 x 130 x 1,3%), otrzymamy przychód w wysokości 219 700 zł. 

Magia procentu składanego – przychody wzrosły ponad dwukrotnie!

Dodatkowo – wzrost tych 3 wskaźników osiągniesz zdecydowanie niższym kosztem niż podwojenie ruchu.

Wyciśnij jak najwięcej z ruchu w sklepie internetowym

Oczywiście nie chcę tutaj przekazać, że ruch nie jest ważny. 

Jeśli w ogóle nie masz ruchu w swoim sklepie, zdecydowanie powinieneś_powinnaś najpierw nad tym popracować. 

Pamiętaj jednak, że zwiększanie ruchu ma swoją granicę opłacalności. 

Jeśli pozyskiwanie ruchu jest w Twoim biznesie coraz droższe – popracuj nad częstotliwością zakupów, średnią wartością zamówienia i współczynnikiem konwersji zanim zainwestujesz w większy ruch. 

A jeśli optymalizacja tych trzech wskaźników zacznie działać – Twój ruch stanie się bardziej opłacalny. Co z kolei uwolni dodatkowy budżet na inwestycje w pozyskiwanie dodatkowego ruchu. 

W skrócie: 

  1. zdobądź ruch, 
  2. stwórz mechanizmy, które wyciskają jak najwięcej z każdego odwiedzającego (optymalizuj częstotliwość, średnią wartość zamówienia i współczynnik konwersji), 
  3. a potem pozyskuj dodatkowy ruch,
  4. dalej optymalizuj kluczowe wskaźniki (współczynnik konwersji, średnia wartość zamówienia, częstotliwość zakupów, ruch).

I tak w kółko. Optymalizacja sprzedaży to nieustanny proces.

Najpotężniejszy sposób zwiększania sprzedaży w sklepach internetowych – optymalizacja współczynnika konwersji

Optymalizacja konwersji (CRO) to prawdopodobnie najbardziej niedoceniany sposób zwiększania przychodów sklepów internetowych. 

A szkoda, ponieważ jest to również najpotężniejsza dźwignia rozwoju Twojego e-commerce. 

Oceń artykuł:
5/5 – według 2 opinii

Chcesz zamieniać więcej odwiedzających w kupujących?

Porozmawiaj z ekspertem CRO