Jak poprawić wyniki i konwersje Twoich kampanii marketingowych nie zaglądając do panelu Google Ads ani Facebook Ads? (tak, dobrze przeczytałeś_łaś)

Jak poprawić wyniki reklam? 

Intuicyjną odpowiedzią na to pytanie jest “Trzeba zoptymalizować reklamy”.

Jest to oczywiście prawidłowe podejście do sprawy.

Co jednak w przypadku, gdy Twoje reklamy są już dobrze zoptymalizowane, a ty czujesz, że wyciskasz z nich już maksimum?

Otóż – jest szereg rzeczy, które możesz zrobić, aby twoje reklamy miały wyższy ROAS i niższy koszt zakupu lub pozyskania leada bez zaglądania do konta reklamowego.

Co wpływa na to, że reklamy Facebook i Google Ads konwertują?

  1. Czynniki techniczno-algorytmiczne 

Wszystko co dotyczy ekosystemu reklamowego (np. Facebook Ads lub Google Ads). Umiejscowienia, skuteczność grup docelowych, okna czasowe, cele kampanii, wykluczenia itp.)

  1. Czynniki strategiczne 

Zrozumienie klientów, identyfikacja problemów i pragnień grupy docelowej, wyróżniki i przewagi konkurencyjne marki.

  1. Czynniki kreacyjno-kreatywne 

Skuteczność kreacji i tekstów reklamowych: przyciąganie uwagi odbiorców, tworzenie ciekawych, kreatywnych materiałów, tworzenie intrygujących grafik i wideo.

  1. Strona lądowania klienta i współczynnik konwersji

Niezwykle istotnym elementem wpływającym na to czy reklamy będą konwertować, jest strona, na której znajdzie się użytkownik po kliknięciu w reklamę. A konkretniej – czy wzbudza ona zaufanie, czy pokazuje korzyści, czy jest intuicyjna, zrozumiała i przejrzysta. Wszystkie te czynniki mają istotny wpływ na współczynnik konwersji.”

Jeśli na co dzień zajmujesz się marketingiem, 3 pierwsze punkty na pewno masz świetnie opanowane. 

Strona lądowania i współczynnik konwersji – zapomniane składowe skutecznych kampanii reklamowych

Jeśli z samych kampanii wycisnąłeś_łaś już maksimum i czujesz, że nie da się ich już znacząco ulepszyć, pora zająć się optymalizacją strony pod kątem konwersji.

Po wielu rozmowach z osobami zajmującymi się reklamami mam wrażenie, że duża część z nich zapomina o tym, co dzieje się z użytkownikiem już po tym jak kliknie w reklamę i przejdzie na stronę docelową.

Jest to oczywiście dużym błędem, bo przecież…

Wszystkie wydatki na SEO, reklamy w Google i na Facebooku są bezużyteczne, jeśli sklep lub strona internetowa nie konwertuje (lub konwertuje słabo). 

Na nic zdadzą się nawet najlepsze reklamy, jeśli na stronie lądowania występują tzw. obniżacze konwersji.

Obniżacze konwersji to niedoskonałości Twojej witryny, które sprawiają, że Twoi potencjalni klienci lub leady:

  • opuszczają stronę po 5 sekundach od wejścia,
  • nie dodają produktów do koszyka,
  • porzucają koszyki,
  • nie kupują w sklepie lub nie pozostawiają do siebie kontaktu.

Obniżaczem konwersji może być np. nieintuicyjny proces zakupowy, brak elementów zwiększających wiarygodność strony lub długi czas ładowania. (Nieco więcej o tym znajdziesz w następnym rozdziale).

Mówiąc inaczej: na wielu stronach i sklepach internetowych brakuje elementów, które poprawiają współczynnik konwersji. Przez co mniej użytkowników dokonuje zakupu lub pozostawia do siebie kontakt.

Czasem jedna mała zmiana na stronie może znacząco poprawić sprzedaż, obniżyć koszt konwersji i podnieść ROAS kampanii marketingowych.

Jak poprawić współczynnik konwersji i zwrot z reklam w Google i na Facebooku nie zaglądając do konta reklamowego?

  • Zwiększ zaufanie do strony internetowej.
    Umieść opinie w kluczowych miejscach na stronie. Zadbaj o ładny i przejrzysty szablon strony. Zaprezentuj logotypy firm, z którymi współpracowałeś. Zdobyłeś_łaś nagrody, certyfikaty, rekomendacje medialne? Umieść je na swojej stronie.
  • Skróć czas ładowania strony
    Zbyt długi czas ładowania strony i związana z tym irytacja często powoduje, że potencjalny klient porzuca dalsze przeglądanie strony i nie konwertuje. Jeśli strona, na którą kierujesz ruch działa wolno, skontaktuj się ze swoim programistą i dowiedz się jak można to naprawić.

  • Zadbaj o to, żeby teksty na stronie lub w sklepie były jasne i klarowne oraz żeby pokazywały korzyści.
    Twórz nagłówki pokazujące korzyści, nie cechy produktu. Pozbądź się ścian tekstu. Pokazuj w punktach konkretne korzyści płynące z zakupu produktów lub usług.
  • Wzbudź pilność
    Stan magazynowy produktów się wyczerpuje? Niższa cena obowiązuje tylko przez tydzień? Liczba miejsc na usługę jest ograniczona? Poinformuj o tym. Liczne badania pokazują, że wzbudzenie pilności potrafi podnieść konwersję o kilka, kilkanaśnie, a nawet kilkadziesiąt procent.
  • Odkomplikuj formularze.
    Możliwie maksymalnie uprość proces składania zamówienia lub pozostawiania kontaktu. Przerośnięte formularze z dużą liczbą pól często zniechęcają użytkowników do wypełnienia ich danymi. Jeśli to możliwe – skróć formularz o zbędne pola i uprość go, tak żeby był całkowicie zrozumiały i intuicyjny dla użytkowników. Zadbaj aby wszystkie kroki koszyka były płynne i niewymagające dodatkowych objaśnień. Ogólna zasada mówi, że im mniej czynności musi wykonać klient, tym większa szansa na konwersję.
  • Pokazuj, że udostępnienie danych osobowych i zakupy na Twojej stronie są bezpieczne.
    Żeby zbić wątpliwości klienta, często wystarczy prosty komunikat np: “Bezpieczne zakupy”, “Twoje dane są bezpieczne”, “Strefa bezpiecznych zakupów”. Możesz także umieścić na stronie logo pośredników płatności czy ikonkę z certyfikatem SSL.
  • Daj klientom możliwość zapłacenia na kilka sposobów
    Wprowadzenie kilku metod płatności to obowiązek. BLIK, szybki przelew, płatność kartą, PayPal, Google Pay, Apple Pay, płatności ratalne i odroczone. Jeśli klient jest już gotowy zapłacić za produkt lub usługę, którą promujesz, ale nie znajdzie ulubionej formy płatności, utracisz go w najprostszy możliwy sposób.

Wyższa konwersja = szczęśliwsi marketingowcy

Jeśli zajmujesz się marketingiem lub zlecasz komuś działania marketingowe w swojej firmie i czujesz, że Twoich kampanii reklamowych nie da się już lepiej zoptymalizować, powinieneś zainteresować się CRO, czyli optymalizacją współczynnika konwersji.

Mówiąc najprościej CRO (Conversiona Rate Optimization) to wyciskanie więcej z obecnego ruchu i zamienianie większej liczby odwiedzających w kupujących (lub w leady).

Dzięki CRO możesz osiągać wyższe zwroty z wydatków na reklamy bez optymalizacji reklam. 

Tworzysz super reklamy, ale chcesz, żeby sprzedawały więcej? Oto, co możesz zrobić:

  • Zdobądź wiedzę z zakresu CRO i przeprowadź audyt sklepu/strony internetowej, której konwersję chcesz zwiększyć. Mamy nadzieję, że nasz blog Ci w tym pomoże 🙂 Zajrzyj do artykułu: Optymalizacja współczynnika konwersji e-commerce – co to jest CRO?
  • Włącz do swojego teamu specjalistę ds. optymalizacji konwersji,
  • Rozważ współpracę z agencją zajmującą się zwiększeniem współczynnika konwersji.

Jedną z takich agencji jest Digispot.

Chcesz porozmawiać o tym, jak możemy Ci pomóc zwiększyć ROAS, nie zaglądając do Twoich kont reklamowych? 

Umów się na niezobowiązującą rozmowę: https://digispot.pl/porozmawiaj-z-michalem/

Oceń artykuł:

Please rate Stellar

0 / 5

O AUTORZE

Adrian Jaskulski

Główny architekt strategii e-commerce