Jak poprawić wyniki i konwersje Twoich kampanii marketingowych nie zaglądając do panelu Google Ads ani Facebook Ads? (tak, dobrze przeczytałeś_łaś)

Jak poprawić wyniki reklam? 

Intuicyjną odpowiedzią na to pytanie jest “Trzeba zoptymalizować reklamy”.

Jest to oczywiście prawidłowe podejście do sprawy.

Co jednak w przypadku, gdy Twoje reklamy są już dobrze zoptymalizowane, a ty czujesz, że wyciskasz z nich już maksimum?

Otóż – jest szereg rzeczy, które możesz zrobić, aby twoje reklamy miały wyższy ROAS i niższy koszt zakupu lub pozyskania leada bez zaglądania do konta reklamowego.

Co wpływa na to, że reklamy Facebook i Google Ads konwertują?

  1. Czynniki techniczno-algorytmiczne 

Wszystko co dotyczy ekosystemu reklamowego (np. Facebook Ads lub Google Ads). Umiejscowienia, skuteczność grup docelowych, okna czasowe, cele kampanii, wykluczenia itp.)

  1. Czynniki strategiczne 

Zrozumienie klientów, identyfikacja problemów i pragnień grupy docelowej, wyróżniki i przewagi konkurencyjne marki.

  1. Czynniki kreacyjno-kreatywne 

Skuteczność kreacji i tekstów reklamowych: przyciąganie uwagi odbiorców, tworzenie ciekawych, kreatywnych materiałów, tworzenie intrygujących grafik i wideo.

  1. Strona lądowania klienta i współczynnik konwersji

Niezwykle istotnym elementem wpływającym na to czy reklamy będą konwertować, jest strona, na której znajdzie się użytkownik po kliknięciu w reklamę. A konkretniej – czy wzbudza ona zaufanie, czy pokazuje korzyści, czy jest intuicyjna, zrozumiała i przejrzysta. Wszystkie te czynniki mają istotny wpływ na współczynnik konwersji.”

Jeśli na co dzień zajmujesz się marketingiem, 3 pierwsze punkty na pewno masz świetnie opanowane. 

Strona lądowania i współczynnik konwersji – zapomniane składowe skutecznych kampanii reklamowych

Jeśli z samych kampanii wycisnąłeś_łaś już maksimum i czujesz, że nie da się ich już znacząco ulepszyć, pora zająć się optymalizacją strony pod kątem konwersji.

Po wielu rozmowach z osobami zajmującymi się reklamami mam wrażenie, że duża część z nich zapomina o tym, co dzieje się z użytkownikiem już po tym jak kliknie w reklamę i przejdzie na stronę docelową.

Jest to oczywiście dużym błędem, bo przecież…

Wszystkie wydatki na SEO, reklamy w Google i na Facebooku są bezużyteczne, jeśli sklep lub strona internetowa nie konwertuje (lub konwertuje słabo). 

Na nic zdadzą się nawet najlepsze reklamy, jeśli na stronie lądowania występują tzw. obniżacze konwersji.

Obniżacze konwersji to niedoskonałości Twojej witryny, które sprawiają, że Twoi potencjalni klienci lub leady:

  • opuszczają stronę po 5 sekundach od wejścia,
  • nie dodają produktów do koszyka,
  • porzucają koszyki,
  • nie kupują w sklepie lub nie pozostawiają do siebie kontaktu.

Obniżaczem konwersji może być np. nieintuicyjny proces zakupowy, brak elementów zwiększających wiarygodność strony lub długi czas ładowania. (Nieco więcej o tym znajdziesz w następnym rozdziale).

Mówiąc inaczej: na wielu stronach i sklepach internetowych brakuje elementów, które poprawiają współczynnik konwersji. Przez co mniej użytkowników dokonuje zakupu lub pozostawia do siebie kontakt.

Czasem jedna mała zmiana na stronie może znacząco poprawić sprzedaż, obniżyć koszt konwersji i podnieść ROAS kampanii marketingowych.

Jak poprawić współczynnik konwersji i zwrot z reklam w Google i na Facebooku nie zaglądając do konta reklamowego?

  • dokładnie zrozum swoich klientów – jakie mają potrzeby, co jest dla nich istotne, czego się obawiają itd.
  • przeprowadź analizę Google Analytics lub podobnego narzędzia, żeby dowiedzieć się GDZIE ucieka Ci konwersja
  • przeprowadź dokładną analizę Twojego sklepu i zweryfikuj DLACZEGO ucieka Ci konwersja:
    • Czy komunikacja w Twoim sklepie jest jasna, czy posługujesz się językiem korzyści i czy wyróżniasz się na tle konkurencji;
    • Jaka jest wiarygodność Twojego sklepu. Jeśli potencjalni klienci nie mają zaufania do Twojej strony – nie zrobią zakupów;
    • Czy ścieżka zakupowa jest intuicyjna;
    • Czy sklep jest zgodny z oczekiwaniami klientów i dopasowany do ich potrzeb;
    • Czy w sklepie występują dystraktory (rozpraszacze);
    • Czy korzystasz z mechanizmów wzbudzających pilność i motywację do zakupu.
  • przeproprowadź analizę formularza,
  • przeanalizuj click mapy i scroll mapy (np. wykorzystując Hotjar),
  • przeanalizuj nagrania sesji użytkowników (np. wykorzystując Hotjar),
  • przeprowadź testy z użytkownikami,
  • przeanalizuj wiadomości z live chatu i najczęściej pojawiające się pytania,
  • spisz wszystkie potencjalne problemy i zaprojektuj ich rozwiązania (sformuułuj hipotezy)
  • przeprowadź testy A/B (np. korzystając z VWO lub Convert.com), żeby zweryfikować hipotezy
  • przeanalizuj wyniki testów i zweryfikuj czy zmiany realnie podnoszą sprzedaż
  • zaangażowuj programistów, żeby wdrożyli zmiany lub wprowadź je samodzielnie.

Wyższa konwersja = szczęśliwsi marketingowcy

Jeśli zajmujesz się marketingiem lub zlecasz komuś działania marketingowe w swojej firmie i czujesz, że Twoich kampanii reklamowych nie da się już lepiej zoptymalizować, powinieneś zainteresować się CRO, czyli optymalizacją współczynnika konwersji.

Mówiąc najprościej CRO (Conversiona Rate Optimization) to wyciskanie więcej z obecnego ruchu i zamienianie większej liczby odwiedzających w kupujących (lub w leady).

Dzięki CRO możesz osiągać wyższe zwroty z wydatków na reklamy bez optymalizacji reklam. 

Tworzysz super reklamy, ale chcesz, żeby sprzedawały więcej? Oto, co możesz zrobić:

  • Zdobądź wiedzę z zakresu CRO i przeprowadź audyt sklepu/strony internetowej, której konwersję chcesz zwiększyć. Mamy nadzieję, że nasz blog Ci w tym pomoże 🙂 Zajrzyj do artykułu: Optymalizacja współczynnika konwersji e-commerce – co to jest CRO?
  • Włącz do swojego teamu specjalistę ds. optymalizacji konwersji,
  • Rozważ współpracę z agencją zajmującą się zwiększeniem współczynnika konwersji.

Jedną z takich agencji jest Digispot.

Chcesz porozmawiać o tym, jak możemy Ci pomóc zwiększyć ROAS, nie zaglądając do Twoich kont reklamowych? 

Umów się na niezobowiązującą rozmowę: https://digispot.pl/porozmawiaj-z-michalem/

Oceń artykuł:

Please rate Stellar

0 / 5

O AUTORZE

Adrian Jaskulski

Główny architekt strategii e-commerce